۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

داستان ناتمام نفت‌های آلوده/ بزرگترین شرکت نفت روسیه طلب خسارت کرد

۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبر: 372592
داستان ناتمام نفت‌های آلوده/ بزرگترین شرکت نفت روسیه طلب خسارت کرد

پس از انتشار اخباری مبنی بر ورود بریتیش پترولیوم به فروش نفت آلوده روسیه، اخیرا شرکت روس‌نفت از شرکت ترانس نفت که متهم به دست داشتن در این پرونده بوده، طلب خسارت کرده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛  پس از آنکه بلومبرگ مدعی شد که شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در تلاش است تا ۱۰۰ هزار تن نفت آلوده روسیه را در جریان یک مزایده به فروش برساند، بزرگترین شرکت نفت روسیه اعلام کرد که به دنبال دریافت خسارت از شرکت ترانس نفت است.

۳۰ آوریل سال جاری شرکت ترانس نفت مدعی شد نفت آلوده‌ای که از طریق خط لوله نفتی دروژبا از روسیه به مشتریانش در اروپا ارسال شد، در یک پایانه خصوصی عمداً آلوده شده است.

آلودگی  این محموله ۲۹ برابر بیشتر از حد استاندارد بوده که می تواند آسیب جدی به پالایشگاه های اروپایی وارد کننده برساند. کارشناسان معتقدند برای پاکسازی این نفت، باید ۱۵ دلار به ازای  هر بشکه هزینه شود. از سوی دیگر روس‌نفت مدعی شده که این آلودگی و مسائل پاک‌سازی بعد از آن سبب کاهش میزان انتقال و فروش نفت شده که خسارت ناشی از آن را شرکت ترانس نفت باید بپردازد.

گفتنی است در ماه آوریل روسیه میلیون ها بشکه نفت خام آلوده را از طریق خط لوله دروژبا به سمت شرق اروپا انتقال داده است. پس از آن بود که بزرگترین پالایشگاه نفت لهستان از وخامت کیفیت نفت روسیه انتقاد کرد. در این راستا تحقیقات از سوی روسیه برای مشخص شدن ماجرا آغاز گشت و به این نتیجه ختم شد که اتفاق مذکور، یک توطئه سازمان یافته از سوی شرکت حمل نفت کوچکی بوده است. روسیه در تلاش است تا با رقیق کردن نفت خام آلوده با نفت خام استاندار، از میزان آلایندگی آن بکاهد اما این موضوع هم هزینه بردار است و  هم کیفیت نفت روسیه را کاهش می دهد.