۰ نفر

جمهوری اسلامی اینستکس را بدون صادرات نفت ایران بی‌معنا می‌داند

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶
کد خبر: 370921
جمهوری اسلامی اینستکس را بدون صادرات نفت ایران بی‌معنا می‌داند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نشست اخیر ایران و طرف‌های برجام، گفت: جمهوری اسلامی کانال مالی INSTEX را بدون صادرات نفت ایران بی‌معنا می‌داند لذا اروپایی‌ها باید مسائل را مدیریت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، جلال میرزایی با اشاره به کانال مالی اینستکس، گفت: در نشست اخیر ایران و طرف‌های برجام به صورت جدی به موضوع وارد کردن صادرات نفت ایران در کانال مالی INSTEX اشاره شد البته در پیش از این مباحث کارشناسی در این زمینه مطرح بوده است.

جمهوری اسلامی ایران INSTEX را بدون صادرات نفت را بی‌معنا می‌داند

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای، تصریح کرد: به نظر می‌آید محور مذاکرات این بوده که جمهوری اسلامی ایران، کانال مالی INSTEX بدون صادرات نفت را بی‌معنا می‌داند. این موضوع پیچیده است و مشخص نیست به چه صورت می‌توان آن را عملیاتی کرد.

لزوم انجام کار کارشناسی برای پوشش خرید نفت ایران در قالب INSTEX

وی افزود: کشورهای خریدار نفت ایران باید مشخص شوند، همچنین نحوه مبادلات مالی باید شفاف شود از این رو کار کارشناسی دقیق پیرامون این موضوع ضروری است به ویژه در شرایطی که آمریکایی‌ها بعد از این نشست مخالفت خود را اعلام و تهدید آمیز رفتار کردند.

میرزایی یادآور شد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به کارشکنی خود ادامه ‌دهند، بنابراین اروپایی‌ها باید این مسئله را با آمریکایی‌ها حل کنند زیرا بدون دخالت آمریکایی‌ها این کانال مالی می‌تواند موضوع خرید نفت ایران را پوشش دهد.

اروپایی‌ها باید مانع دخالت آمریکا در ارتباط با مسائل INSTEX شوند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عدم مدیریت این موضوع و رفع تنش موجب می‌شود تا در آینده با مشکلات جدید روبه‌رو شویم بنابراین اروپایی‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند و ضمن کار کارشناسی، موضوع را در راستای اجرای تعهدات برجام پیش ببرند.