۰ نفر

احتمال تغییر موعد اجباری شدن استفاده از کارت سوخت

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵
کد خبر: 370391
احتمال تغییر موعد اجباری شدن استفاده از کارت سوخت

با توجه به مصوبات دولت و مجلس و تاکید وزیر نفت بر اجرای طرح استفاده از کارت سوخت شخصی قرار بر این بود که این طرح از بیستم مرداد ماه اجرایی شود اما به‌تازگی وزیر نفت اعلام کرد که به دلیل ایجاد مشکلات احتمالی برای دارندگان خودرو مانند تهیه نکردن کارت سوخت یا هر مشکل دیگر این فرصت تمدید می‌شود، سرانجام استفاده از کارت سوخت اجباری خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی با هدف انضباط دادن و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مصرف بنزین به تصویب رسیده است و از نهم خردادماه اطلاع‌رسانی آن آغاز و اقدامات لازم برای فراهم شدن زیرساخت‌های این طرح انجام شد.

اما این در شرایطی است که طبق اعلام بیژن زنگنه وزیر نفت حدود ۷۰۰ هزار کارت هوشمند سوخت به درب منازل شهروندان ارسال شده است که به دلیل حضور نداشتن یا هر دلیل دیگر به اداره‌های پست برگشت داده شد لذا لازم است افرادی که هنوز کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکردند با مراجعه به اداره‌های پست آن را دریافت کنند.

وزارت نفت روزانه ۵۰ هزار کارت هوشمند سوخت جدید صادر می‌کند تا طرح استفاده از کارت سوخت تکمیل شود. با این وجود پیش‌بینی می‌شود که اجرای کامل این طرح زمان بیشتری نیاز داشته باشد اما با این وجود زیرساخت‌های عمده اجرای این طرح آماده است.

شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، از ماه گذشته اطلاع‌رسانی درباره الزام استفاده از کارت سوخت را آغاز کرد و با نصب بنر در جایگاه‌های سوخت تلاش در توسعه فرهنگ استفاده از این کارت را دارد اما سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود این که آخرین وضعیت نصب تجهیزات کارت‌خوان جدید در جایگاه‌های سوخت چگونه است و جایگاه‌ها اکنون از نظر نوسازی در چه وضعیتی قرار دارند؟

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در این باره این‌گونه  پاسخ داد که قرار نیست کارت‌خوان جدیدی در جایگاه‌های سوخت نصب شود و سوخت‌گیری با کارت‌های سابق به همان روال گذشته انجام خواهد شد. هم‌چنین به‌روزرسانی سامانه هوشمند نیازمند تجهیزات اضافی نیست و صرفاً نرم‌افزار است که تماماً در داخل کشور انجام می‌شود.

طبق اعلام این شرکت، وضعیت جایگاه‌های سوخت کشور اکنون در شرایط مطلوب است و جای نگرانی وجود ندارد.