۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بورس انرژی در فروش بنزین هم ناکام ماند/ تقاضای اندک 20درصد زیر قیمت عرضه

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳
کد خبر: 370384
بورس انرژی در فروش بنزین هم ناکام ماند/ تقاضای اندک 20درصد زیر قیمت عرضه

اولین مرحله از فروش بنزین در بورس انرژی امروز تنها یک مشتری داشت که به دلیل تفاوت 20 درصدی قیمت عرضه و تقاضا، شرکت ملی پخش موفق به فروش این محموله نشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز جاری اولین مرحله از عرضه بنزین با اکتان 91 در بورس انرژی انجام شد که به دلیل نبود مشتری در قیمت عرضه شده، این محموله 10 هزار تنی معامله نشد.

پس از عرضه های ناموفق نفت خام سنگین و سبک در بورس انرژی که از سال گذشته آغاز شده بود، این گمان می رفت که زیرساخت مناسبی برای حضور مشتریان در بورس انرژی برای خرید بنزین فراهم شده باشد. اما عرضه ناکام امروز نیز نشان داد همچنان کم تجربگی بورس انرژی در عرضه نفت و فرآروده های نفتی، برطرف نشده و این بازار در کاستن از سایه تحریم از سر مشتریان، توفیق چندانی نداشته است.

قابل توجه است که طبق اطلاعیه صادره از سوی بورس انرژی قیمت پایه هر تن از این محصول 581 دلار تعیین که البته تنها یک تقاضای هزار تنی در قیمت 470 دلار برای این محموله 10 هزار تنی وجود داشت که در نهایت معامله ای انجام نشد.

 گفتنی است از شرایط این عرضه، پرداخت 10 درصد مبلغ کل بعنوان پیش پرداخت بود که پرداخت وجه به دو صورت ارزی در خارج از کشور و ریالی در داخل کشور با اولویت پرداخت ارزی به حساب های اعلامی از طرف فروشنده صورت می پذیرفت. مقصد این بنزین افغانستان بود که از مبدا پالایشگاه ستاره خلیج فارس بارگیری می شد.

WhatsApp Image 2019-07-31 at 16.09.53