۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت شکننده نفت در آستانه حمایت 55دلاری/ تنش‌های خلیج فارس جدی گرفته نمی‌شود

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۲
کد خبر: 369814
قیمت شکننده نفت در آستانه حمایت 55دلاری/ تنش‌های خلیج فارس جدی گرفته نمی‌شود

درحالی بازارهای جهانی شروع معاملات نفت را در محدوده منفی ثبت کردند که معامله گران چندان توجهی به تنش های خلیج فارس نداشته و بروز جنگ را امری نامحتمل می انگارند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در اولین روز معاملاتی بازارهای جهانی، قیمت نفت در محدوده های منفی کار خود را آغاز کرد. در این میان هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه های آتی با افت 10 سنتی به 63 دلار و 27 سنت رسید که تنها 50 سنت بالاتر از کف هفتگی است که در محدوده  حمایتی 62 و 75 سنت ساخته است.

WhatsApp Image 2019-07-29 at 14.05.29

شاخص نفت وست تگزاس نیز با رشد محدود 7 سنتی از زمان آغاز معاملات اکنون در قیمت 56 دلار و 27 سنت معامله می شود. گفتنی است در صورت نبود اخبار مثبت تاثیرگذار بر قیمت نفت، می توان انتظار داشت که شاخص نفت وست تگزاس در هفته جاری به کف حمایتی 55 دلار و 70 سنت بازگردد که در این صورت قرار گرفتن در روند صعودی برای قیمت نفت امری نسبتا دشوار خواهد شد.

WhatsApp Image 2019-07-29 at 14.05.50

اما در میان عوامل بنیادی که قیمت نفت را تحت فشار می گذارند، کم رنگ شدن احتمال افزایش تنش ها و نهایتا جنگ و درگیری در منطقه خلیج فارس، سبب شده تا تحلیلگران افق روشنی را برای افزایش قیمت ها متصور نباشند.

در همین راستا انتشار اخبار نسبتاً مثبت از نشست برجامی در وین، سیگنال آرامش و ثبات را به بازار نفت ارسال کرد. البته باید دید در ادامه، تصمیمات ایران برای کاهش تعهدات برجامی به کجا ختم خواهد شد؟

در نهایت باید یادآور شد که مهمترین خبر اقتصادی تاثیرگذار در هفته جاری، نتیجه نشست فدرال رزرو در خصوص تصمیم گیری برای کاهش نرخ بهره در آمریکا خواهد بود. تحلیلگران انتظار کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره در آمریکا را دارند که در این صورت می توان تا حدی به رشد محدود کامودیتی ها به ویژه نفت امیدوار بود.