۰ نفر

مذاکرات کویت و عربستان برای ازسرگیری تولید در میادین مشترک

۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۰
کد خبر: 368987
مذاکرات کویت و عربستان برای ازسرگیری تولید در میادین مشترک

عربستان سعودی و کویت به مذاکره درباره ازسرگیری تولید نفت در میادین نفتی مشترک در منطقه بی‌طرف میان دو کشور پرداختند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خبرگزاری دولتی کویت به نقل از سخنگوی دولت این کشور اعلام کرد: وزیر امور انرژی عربستان سعودی پس از حل و فصل مسائل فنی از سوی دو طرف، برای ادامه مذاکره و همکاری به منظور ازسرگیری تولید نفت در منطقه بی‌طرف به کویت رفته است.

این منطقه به مساحت ۵۷۷۰ کیلومتر مربع میان مرزهای دو کشور قرار دارد و زمانی که در سال ۱۹۲۲ مرزها ایجاد شدند، بدون تعیین تکلیف ماند.

دو کشور تولید میادین نفتی مشترک خفجی و وفرا را بیش از چهار سال پیش متوقف کردند که باعث شد حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز یا معادل ۰.۵ درصد از عرضه جهانی نفت کاهش پیدا کند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در ماه فوریه اعلام کرده بود که کشورش انتظار دارد امسال با کویت برای ازسرگیری تولید نفت در منطقه بی‌طرف به توافق برسد.

واشنگتن عربستان سعودی که متحد اصلی آمریکا در خلیج فارس به شمار می‌رود را برای کاهش قیمت نفت از طریق افزایش تولید تحت فشار قرار داده است.

تولید نفت منطقه بی‌طرف به طور مساوی میان عربستان سعودی و کویت تقسیم می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، میدان وفرا توسط شرکت نفت دولتی کویت و شورون به نمایندگی از عربستان سعودی اداره می‌شود. میدان نفتی خفجی هم توسط شرکت آرامکوی سعودی و شرکت نفت دولتی کویت اداره می‌شود. با این حال از دهه گذشته پس از این که کویت از تصمیم عربستان سعودی برای تمدید امتیاز شرکت آمریکایی شورون در وفرا تا سال ۲۰۳۹ بدون مشورت با کویت عصبانی شد، تنش‌هایی درگرفت.