۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

قطع برق کارخانه‌های تولیدی خسارت میلیاردی به همراه دارد

۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۹:۱۸
کد خبر: 368181
قطع برق کارخانه‌های تولیدی خسارت میلیاردی به همراه دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس فرسودگی تجهیزات نیروگاهی را عاملی برای راندمان پایین تولید دانست و گفت: برنامه‌ریزی و مدیریت مصرف در دستور کار مسئولان وزارت نیرو باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به ضرورت اعمال مدیریت مصرف برق، گفت: گاهی قطع برق حتی به مدت یک دقیقه برای شرکت‌ها و کارخانه‌جات تولیدی خسارت‌های میلیاردی به دنبال دارد لذا باید با توجه اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را "رونق تولید" نامگذاری کرده‌اند نباید اجازه رسیدن آسیب و خسارت به تولید کشور را داد.

فرسودگی تجهیزات نیروگاهی عاملی برای راندمان پایین تولید

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد با پرمصرف‌ها و تلاش برای مصرف بهینه ضروری است، افزود: با توجه به اینکه استان‌های مختلف کشور در چند ماه گذشته بارش‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند باید تولید برق افزایش پیدا کند و حداقل قطعی برق مشاهده نشود اما فرسودگی تجهیزات نیروگاهی خود عاملی برای راندمان پایین تولید است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و مدیریت مصرف به منظور جلوگیری از قطعی برق واحدهای مسکونی و تولیدی با توجه به ادامه فصل تابستان در دستور کار دقیق مسئولان وزارت نیرو و نظارتی باشد.

تغییر الگوی مصرف؛ مهمترین راه غلبه بر کمبود برق در تابستان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کشور باید در تولید برق، دیگر انرژی‌ها و محصولات مرتبط به جای رسد که دیگر وابسته به فروش نفت‌خام نباشد لذا تولید برق باید ازسوی مسئولان جدی گرفته شود، اضافه کرد: نوسان شدید و قطعی برق در اوج گرمای کم‌سابقه تیرماه 98، روزهای دشواری برای مدیریت انرژی کشور و مردم رقم زده که با توجه به محدودیت منابع، مهمترین راه سپری شدن این ایام تغییر الگوی مصرف، کاهش حداقل 10درصدی مصرف برق و تمرکز بیشتر بر انرژی‌های نو است.