۰ نفر

رئیس هیات‌مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق:

وزارت نیرو در قیمت خرید برق از تولید کنندگان تجدید نظر کند

۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبر: 367057
وزارت نیرو در قیمت خرید برق از تولید کنندگان تجدید نظر کند

رئیس هیات‌مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق با بیان اینکه نرخ خرید برق تولیدی شرکت‌های خصوصی توسط وزارت نیرو (نرخ پایه آمادگی نیروگاه‌های غیر دولتی و سقف قیمت انرژی بازار برق) نسبت به سال ۹۴ تغییر نکرده، گفت: درخواست ما این است که تجدیدنظر در قیمت‌ها هر چه زودتر انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی وحدتی روز چهارشنبه افزود: تحت تاثیر این ثبات، نرخ متوسط برقی که توسط وزارت نیرو از شرکت‌های خصوصی تولیدکننده خریداری می‌شود، ثابت بوده و در برخی از ایام کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: این امر در شرایطی است که در این سال‌ها با تورم بالا و افزایش غیر عادی نرخ ارز روبرو شده ایم.

وحدتی خاطرنشان ساخت: قیمت برقی که وزارت نیرو امسال تاکنون از شرکت‌های خصوصی خریداری کرده، از نرخ سال ۹۴ هم کمتر است و این موجب مشکلات اساسی برای شرکت‌های تولیدکننده برق شده که به ضرر کل صنعت برق است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت‌های تولیدکننده برق در باره این موضوع که وزیر نیرو اعلام کرده برق را به نرخ خوب از بخش خصوصی خریداری می‌کند، گفت: اصلاح قیمت اشاره‌شده، برای نیروگاه‌هایی است که قرارداد خرید تضمینی دارند. قیمت برای این دسته از نیروگاه‌ها بر اساس رشد نرخ ارز اصلاح شده است.

وی افزود: اما نرخ برق سایر نیروگاه‌ها که قرارداد خرید تضمینی ندارند و برق خود را در بازار برق یا بورس انرژی عرضه می‌کنند، مدت‌ها است که تغییری ندارد.