۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

پشت پرده شیطنت رسانه آمریکایی/نفتکش برای تعمیر به سمت ایران آمده

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۹
کد خبر: 366919
پشت پرده شیطنت رسانه آمریکایی/نفتکش برای تعمیر به سمت ایران آمده

روزهای اخیر اخبار تایید نشده ای از گشایش روزنه هایی میان ایران و امارات به گوش می رسد این درحالیست که رسانه های آمریکایی در تلاش برای بستن این روزنه ها هستند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ صبح امروز الجزیره مدعی شد که یک فروند نفتکش اماراتی دو روز قبل در تنگه هرمز ناپدید شده است. پس از آن بود که خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» خبری را درباره مفقود شدن یک فروند نفتکش اماراتی در تنگه هرمز منتشر کرد. به گفته این خبرگزاری،نگرانی‌ها درباره گم شدن نفتکش اماراتی RIAH در خلیج فارس افزایش پیدا کرده است. 

اما در جدیدترین اظهارنظرها، یک مقام اماراتی ادعای این خبرگزاری آمریکایی را تکذیب کرده و اعلام داشته که هیچ کشتی اماراتی در تنگه هرمز مفقود نشده است.

امارات همچنین تاکید کرده است:  این نفتکش نه تنها ارتباطی با امارات نداشته بلکه هیچ پیام کمکی نیز از آن ارسال نشده است.

در همین رابطه برخی منابع از خراب شدن نفتکش RIAH در آبهای ایران نزدیک  جزیره قشم دو روز پیش خبر داده‌اند. در تایید این موضوع شبکه خبری «سی‌ان‌ان» می‌گوید، واشنگتن گزارش‌هایی از منابع اماراتی دریافت کرده که بر مبنای آنها، این نفتکش به دلیل نقص فنی به سمت آب‌های ایران کشیده شده تا تعمیرات لازم صورت بگیرد.

این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی از باز شدن رویه جدید تعاملی میان ایران و امارات به گوش می رسد که این موضوع گشایش هایی در زمینه تسهیل ورود ارز به کشور داشته است.

اما به نظر می رسد پشت پرده این شیطنت رسانه ای خبرگزاری آمریکایی، چیزی جز تیره و تار کردن روابط ایران و امارات نیست.