۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نوسان محدود نفت حوالی 66دلار/نشانه‌هایی از بازگشت سکوهای طوفان زده به مدار تولید

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 366896
نوسان محدود نفت حوالی 66دلار/نشانه‌هایی از بازگشت سکوهای طوفان زده به مدار تولید

قیمت انواع نفت خام که در پی انتشار خبر از سرگیری فعالیت سکوهای نفتی خلیج مکزیک با افت نسبی روبرو شده بود، اکنون در محدوده های مثبت در حال نوسان است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در دومین روز معاملاتی هفته، بازارهای جهانی شاهد رشد اندک قیمت انواع نفت خام در دادوستدهای آتی بودند. در این میان تاکنون هربشکه نفت خام برنت با افزایش اندک 4 سنتی در محدوده 66 دلار و 52 سنت در حال معامله است.

WhatsApp Image 2019-07-16 at 16.33.13

همچنین شاخص نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با رشد 9 سنتی به رقم 59 دلار و 67 سنت رسیده است که همچنان در گیر مقاومت 60 دلار بوده و به نظر می رسد در صورت عدم انتشار اخبار تقویت کننده قیمت نفت در روزهای اخیر، مقاومت روانی 60 دلار برای نفت وست تگزاس قابل دسترس نباشد.

WhatsApp Image 2019-07-16 at 16.33.21

گفتنی است روز گذشته برخی از سکوهای نفتی تعطیل شده در خلیج مکزیک به فعالیت بازگشته و این خبر در همان ساعات ابتدایی سبب افت نسبی قیمت ها در بازار جهانی شد.

اما کارشناسان معتقدند، بازگشت کامل سکوهای نفتی در خلیج مکزیک به روال طبیعی، مدتی طول می کشد که این موضوع سبب نوسانات مثبت اما محدود قیمت نفت شده است. اما عامل بنیادی که همچنان بازار کامودیتی ها از جمله نفت با آن دست به گریبان هستد، ضعف تقاضا در پی عقب نشینی رشد اقتصاد کشورهای بزرگ از جمله چین و امریکا در اثر بروز نشانه های جنگ تجاری است.