۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خرابی‌ها در مناطق سیل‌زده منتظر ترمیم هستند/جنوبی‌ها چشم به راه عمل به وعده‌ها

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۱
کد خبر: 366888
خرابی‌ها در مناطق سیل‌زده منتظر ترمیم هستند/جنوبی‌ها چشم به راه عمل به وعده‌ها

با گذشت بیش از سه ماه از بروز سیل در خوزستان اما مناطق درگیر و آسیب دیده همچنان با چالش عدم ترمیم زیرساخت ها روبرو هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در فروردین سال جاری و پس از بارش های غیرمنتظره، سطح آب کرخه بیش از میزان تحمل آن شد که به ناچار آب پشت سد به مناطق پایین دستی همچون دشت ازادگان و هویزه سرازیر شد.

در نتیجه این رهاسازی آب، مناطق مذکور درگیر سیلاب و خرابی های زرساخت بسیاری شدند که در آن زمان مسولین قول رسیدگی اکید برای ترمیم این آسیب ها را دادند.

اما امروز و پس از گذشت بیش از سه ماه صدای نماینده این مناطق در صحن علنی مجلس درآمد. قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: دشت آزادگان مانند 8 سال دفاع مقدس محرومیت ناشی از خسارات سیل را تحمل می کند این در حالی است که انتظار می رود وزیر کشور نسبت به تامین زیرساخت های مناطق سیل زده اقدام کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه مناطق حوزه انتخابیه 3 ماه در مجاورت سیلاب بوده اند، اظهار داشت: با وجود دستورالعمل ها همچنان نسبت به تامین آسفالت و بهسازی شهرها اقدامی نشده است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه وزیر نیرو و معاونین اش جلسات متعددی برای تامین آب کشاورزی منطقه و لایروبی رودخانه ها داشته است و دستوراتی داده اند اما همچنان شاهد اقدام عملیاتی در این زمینه نیستیم.

پیش از این نیز ساعدی در خصوص پرداخت خسارت ها به کشاورزان خوزستانی بیان داشته بود که تنها 240 نفر از کشاورزان خسارت ناشی از سیل را دریافت کرده‌اند ولی چند هزار کشاورز خوزستانی همچنان در نوبت پرداخت این خسارات هستند.