۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قطع برق، بزرگترین پالایشگاه ونزوئلا را تعطیل کرد/ خارج شدن 50درصد ظرفیت پالایشی از مدار

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 365196
قطع برق، بزرگترین پالایشگاه ونزوئلا را تعطیل کرد/ خارج شدن 50درصد ظرفیت پالایشی از مدار

از روز گذشته فعالیت مرکز پالایشگاه پاراگوانا واقع در شمال غربی ونزوئلا با ظرفیت پالایش 950 هزار بشکه در روز به دلیل قطعی برق مختل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین کمبود شدید برق در آمریکای جنوبی این بار گریبان صنعت پالایش نفت ونزوئلا را گرفت. از این رو طبق آخرین اخبار دو پالایشگاه اموای و کاردون واقع در مرکز پالایشگاه پاراگوانا به دلیل قطعی برق از کار افتادند. گفتنی است پالایشگاه آموای به ظرفیت ۶۴۵ هزار بشکه در روز و پالایشگاه کاردون به ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز نقش مهمی در پالایش نفت ونزوئلا بازی می کنند.

مرکز پالایشگاه پاراگوانا ونزوئلا دومین پالایشگاه بزرگ جهان با ظرفیت 955 هزار بشکه در روز است. ویژگی و بزرگی این مجتمع پالایشگاهی به دلیل ادغام و قرار گرفتن چهار مجتمع پالایشگاهی در کنار یکدیگر است. پالایشگاه های کاردون، گرنده، باجو و آمویی این مرکز پالایشگاهی را تشکیل می دهند.

این مجتمع پالایشگاهی به تدریج از سال 1949 ساخته شد و هم اکنون بیش از 50 درصد نیاز کشور ونزوئلا را تامین می کند. از این رو تعطیلی دو واحد از این مجتمع که غریب به 950 هزار بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت خام را داشتند آسیب جدی به صنعت پالایشگاهی این کشور وارد خواهد کرد.