۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

استان تهران به جمع قرمزپوشان برق پیوست

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۱
کد خبر: 363429
استان تهران به جمع قرمزپوشان برق پیوست

آخرین آمار از مصرف روزانه برق کشور حاکی از ان است که مصرف برق 4 استان در وضعیت قرمز قرار گرفت که در صدر آن ها کلانشهر تهران قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در نهمین روز از تیرماه مصرف برق 4 استان از وضعیت قرمز عبور کرد. این در حالی است که میانگین دمای هوا نسبت به هفته گذشته اندکی کاهش یافته است. طبق نقشه مصرف برق درکشور مناطق غرب مازندران، استان تهران، کلانشهر تهران، خوزستان و سیستان و بلوچستان جزو مناطق پرمصرف کشور و در محدوده قرمز قرار دارند.

WhatsApp Image 2019-06-30 at 07.03.54

رنگ قرمز در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده است و از این رو ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل 10 درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار در این بخش‌ها امکان‌پذیر کنند.

نقاط زرد در این نقشه که دقایقی پیش منتشر شده نشان دهنده مناطقی است که مصرف برق آنها روبه افزایش است. هم اکنون استان‌های سمنان، خراسان‌جنوبی، یزد، مناطق جنوبی استان کرمان، هرمزگان، بوشهر، ایلام، البرز، زنجان، اردبیل، آذربایجان‌غربی، کردستان و کلانشهرهای مشهد و اهواز در محدوده زرد و هشدار قرار دارند و مشترکان در این مناطق می‌توانند با کاهش حداقل پنج درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت  سبز و پایدار قرار گیرند.

همچنین نقاط سبز در نقشه استان‌هایی را با مصرف متعادل و عادی نشان می‌دهد و بیانگر آن است که مشترکان در این مناطق مطابق با استانداردها، برق مصرف کرده اند.

توصیه می شود مشترکان برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت 12 تا 16 تعیین شده است از دور کند کولرهای آبی استفاده ، کولرهای گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه 24 تنظیم کنند.