۰ نفر

نشت ۱۵ساله نفت آمریکا در خلیج مکزیک

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 363396
نشت ۱۵ساله نفت آمریکا در خلیج مکزیک

دانشمندان با استفاده از ابزارهای اکوستیک (صوتی) تخمین می زنند ۹ تا ۴۷ بشکه یا حدود ۳۸۰ تا ۱۹۰۰ گالن نفت هر روز در خلیج مکزیک به داخل اقیانوس نشت می‌کند.

 به گزارش سی ان ان، 15 سال است نفت از یک نشتی خاص به آب های خلیج مکزیک می ریزد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طبق بررسی جدید فدرال، تخمین زده میشود هر روز حدود 380 تا 4500 گالن نفت در این منطقه وارد آب شود. یک سکوی نفتی پس از طوفان در این منطقه ویران شد. این نشتی صدها تا هزاران برابر بدتر ازتخمین های اولیه شرکت مالک این سکو است. این شرکت نشتی نفت را کمتر از سه گالن در روز پیش بینی کرده بود.

این نشتی در 2004 آغاز شد، وقتی یک سکوی نفتی متعلق به شرکت تیلور انرژی توسط سیلاب ناشی از طوفان ایوان در خلیج مکزیک ویران شد و لوله ها و تجهیزات چاه به کف اقیانوس سقوط کردند و زیر گل و رسوب دفن شدند.

تیلور انرژی سعی کرد 9 تا از این چاهها را ببندد و سدهای باز دارند جلوی سه تا از نشتی ها در 2008 بسازد.

 ماه می گذشته گارد ساحلی آمریکا یک سیستم بازدارنده نصب  کرد که روزانه 30 بشکه معادل 1260 گالن نفت را جمع‌آوری می‌کند. تیلور انرژی سرمایه‌های نفت و گاز خود را نقد  و تولید و حفاری را در 2008 متوقف کرد و اعلام کرد فقط برای پاسخگویی در برابر این نشتی حضور خواهد داشت.

 دانشمندان با استفاده از ابزارهای اکوستیک (صوتی) تخمین می زنند 9 تا 47 بشکه یا حدود 380 تا 1900 گالن نفت هر روز به داخل اقیانوس نشت می‌کند. یک ابزار دیگر با نام بابلومیتر نشتی را 19 تا 108 بشکه معادل 800 تا 4500 گالن تخمین می زند.

 اندرو میسون، یکی از نویسندگان این تحقیق گفت:« سیستم بازدارنده گارد ساحلی آمریکا موفقیت بزرگی بوده ولی کاملاً جلوی این نشستی را نمی گیرد». وی همچنین هشدار داد این راه حل دائمی نیست.

  تیلور انرژی ادعا می‌کند مداخله بیشتر نفت بیشتری را وارد اقیانوس می کند و تاثیر منفی بر محیط زیست دارد.

 این شرکت اعلام کرد نمی‌تواند صحت هیچ کدام از این آمار را تایید کند ولی همچنان پاسخگوی این فاجعه می ماند و اولویت آن سلامت محیط زیست منطقه است.

 میسون گفت این تحقیقات وسعت این نشتی را نشان می دهند.

« قدم خوبی است که دقیقا بگوییم در این منطقه چه خبر است .یک مرحله از این که بگوییم مشکلی وجود ندارد جلوتر رفته ایم. حداقل حالا به دنبال راه حل هستیم».