۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رکورد ۵۶هزار مگاوات هم شکسته شد/ راهکارهای الزامی برای پیشگیری از خاموشی

۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۵
کد خبر: 362383
رکورد ۵۶هزار مگاوات هم شکسته شد/ راهکارهای الزامی برای پیشگیری از خاموشی

به دنبال افزایش بی‌سابقه مصرف برق کشور در روز گذشته پیک مصرف به مرز ۵۶ هزارمگاوات رسید که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، همانطور که از ابتدای هفته پیش بینی می شد با گذشت زمان، دمای هوای در میانه هفته بالاتر رفت تا جایی که اوج مصرف در روز سوم تیر به ثبت رکورد ۵۶ هزار مگاوات منجر شد.

نقشه زیر نشان دهنده استان ها و میزان مصرف برق در روز گذشته است. بخشهایی از این نقشه که با رنگ سبز مشخص شده اند، وضعیت مطلوب استفاده از انرژی برق را نشان می دهند و از مشترکین این استانها که با مصرف بهینه برق در ثبات و پایداری این انرژی ارزشمند همکاری میکنند سپاسگزاریم.

WhatsApp Image 2019-06-25 at 07.18.39

قسمتهای مشخص شده با رنگ نارنجی نشان دهنده  افزایش میزان مصرف بوده و بدیهی است که مشترکین محترم این مناطق با کاهش حداقل ۵ درصد از میزان برق مصرفی خود، می توانند در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند . 

و اما رنگ قرمز در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده و در معرض هشدار قرار دارند. ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار در این بخشها امکان پذیر نمایند.

از سویی دیگر وضعیت ناخوشایند مصرف، شرکت توانیر را وادار به صدور اطلاعیه‌ای خطاب به مشترکان برق نمود. در این اطلاعیع آمده است: 

با توجه به افزایش دما و پایداری هوای گرم تا آخر هفته به ویژه  امروز و فردا (۴و ۵ تیرماه) در همه بخش‌های کشور، شاهد افزایش مصرف برق در کشور هستیم، به‌نحوی که پیش بینی می شود طی روز جاری و فردا، مصرف برق از مرز 56 هزار مگاوات عبور نماید. در چنین شرایطی برای تامین پایدار برق همه هموطنان گرامی، بخصوص در استان‌های گرمسیر کشور، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

بدینوسیله از عموم هموطنان و مشترکین گرامی در تمامی بخش‌ها تقاضا دارد تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری نمایند.

 اما از آنجاکه نداشتن خاموشی صرفا به همیاری عموم مردم نیازمند است، می‌توان راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق را به کار بست: 

·   در کولرهای آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده شود.

·   دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۴ و۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

·  هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

·    خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.