۰ نفر

ادارات آب و فاضلاب‌های شهری، روستای و منطقه‌ای ادغام می‌شوند

۲ تیر ۱۳۹۸، ۲۳:۰۴
کد خبر: 361926
ادارات آب و فاضلاب‌های شهری، روستای و منطقه‌ای ادغام می‌شوند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: با توجه به اینکه در یک استان یا شهرستان چندین اداره آب و فاضلاب روستایی، شهری، منطقه‌ای و... وجود دارد دولت تصمیم به کوچک‌سازی این ادارات و تعیین‌تکلیف اموال آن‌ها دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سکینه الماسی در تشریح جلسه امروز(2 تیرماه) کمیسیون انرژی مجلس به بررسی  "لایحه یک شوری نحوه واگذاری اموال تاسیسات ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب" ، باحضور مسئولان و کارشناسان وزارت نیرو و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

دولت تصمیم به کوچک‌سازی ادارات آب و فاضلاب گرفته است

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی در توضیح لایحه نحوه واگذاری اموال، تاسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب، افزود: با توجه به اینکه در یک استان یا شهرستان چندین اداره آب و فاضلاب روستایی، شهری، منطقه‌ای و... وجود دارد دولت تصمیم به کوچک‌سازی این ادارات و تعیین‌تکلیف اموال آن‌ها و ادغام این ادارات و اموال‌شان تحت مجموعه آب منطقه‌ای را گرفته است.

وی مطرح کرد: این لایحه با تنها یک ماده واحده، به دنبال آن است که به دولت اجازه داده شود؛ مالکیت اموال، تاسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب قبل یا بعد از تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب واگذار شود.

ادارات آب و فاضلاب‌های شهری، روستای و منطقه‌ای ادغام می‌شوند

الماسی با اشاره به اینکه مطابق این لایحه آب و فاضلاب‌های شهری، روستای و منطقه‌ای ادغام می‌شوند، اضافه کرد: تفکیک سهم اموال ادارات آب و فاضلاب روستایی از شهری نیز باتوجه به مسئله واگذاری و تجمیع آن‌ها سخت شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: همچنین مقرر شد؛ باتوجه به ایرادات وارده، دولت و مرکز پژوهش‌ها پس از انجام بررسی‌های بیشتر، به نتیجه مشترک رسیده و متن جدید را در کمیسیون انرژی ارائه دهند.