۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آتش در جان پالایشگاه کهن / جهش 10سنتی قیمت سوخت

۱ تیر ۱۳۹۸، ۹:۳۱
کد خبر: 361506
آتش در جان پالایشگاه کهن / جهش 10سنتی قیمت سوخت

درحالی بزرگترین پالایشگاه سواحل شرقی آمریکا با حریق دست و پنجه نرم می کند که کارشناسان بیم افزایش قیمت سوخت مناطق همجوار پالایشگاه را دارند.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ صبح روز گذشته بود که ساکنان فیلادلفیا با صدای مهیب انفجار روز خود را اغاز کردند. البته انفجارها به حدی بلند بود که صدای آن در نیوجرسی نیز شنیده می شد. در نتیجه مشخص شد که مجتمع پالایشگاهی فیلادلفیا دچار حریق شده است. از این رو ساکنین این مناطق به سرعت اقدام به تخلیه منازل خود نمودند. پس از آن بود که تمام نیروهای آتش نشانی و هلی کوپترهای ارتش برای خاموش کردن این پالایشگاه 150 ساله وارد عمل شدند. این پالایشگاه یکی از زیرمجموعه های شرکت پالایش نفت PES در سواحل شرقی آمریکا است که روزانه بالغ بر 335 هزار بشکه فرآورده نفتی از جمله بنزین و گازوئیل تولید می کند.

1

به گفته یکی از مسئولین آتش نشانی در این حادثه 5 نفر از کارگران این پالایشگاه آسیب جزیی دیدند. با وجود گذشت یک روز از این حادثه اما دلایل این اتفاق همچنان نامعلوم هستند. مسئولین این پالایشگاه اعلام کرده اند که ، آتش سوزی در مخزن حاوی ترکیبی از بوتان و پروپان رخ داده است. اما مشکل اصلی در سرایت آتش به سایر مخازن بوده که آتش نشانان و کارگران این پالایشگاه در تلاشند با سرد کردن مخازن از شعله ور شدن آن جلوگیری کنند.

2

اما نکته جالب توجه اینکه به گفته کارشناسان انرژی آمریکا، آتش سوزی و از مدار خارج شدن بزرگترین پالایشگاه سواحل شرقی آمریکا سبب جهش 10 سنتی قیمت بنزین در منطقه خواهد شد چراکه این پالایشگاه 27 درصد مصرف سوخت مناطق اطراف خود را پوشش می داد. همچنین از آنجاکه مدت زمان بازگشت این پالایشگاه قدیمی به مدار تولید نامشخص است، نمی توان پیش بینی کرد که افزایش قیمت سوخت در فیلادفیا و نواحی اطراف تا چه زمان ادامه یابد.

گفتنی است این پالایشگاه قدیمی، درگیر مشکلات اقتصادی به خاطر هزینه بالای کشتیرانی نفت خام از وست تگزاس و کانادا است. از دیگر مشکلات این پالایشگاه، حاشیه های سود پایین بنزین و هزینه‌های بالای بدهی ها  است.

فیلم کوتاهی از آتش سوزی در پالایشگاه فیلادلفیا