۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تعویق نشست اوپک به ابتدای جولای

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 360990
تعویق نشست اوپک به ابتدای جولای

درحالی نشست اوپک به تاریخ اول و دوم ژوئیه موکول شد که وزیر نفت کشورمان موافقت مشروط خود را با تغییر زمان برگزاری این نشست تاریخ دیگری اعلام کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: صد و هفتاد و ششمین اجلاس اوپک و ششمین جلسه وزیران این سازمان که قرار بود هفته آینده برگزار شود، به تاریخ ۱-۲ ماه جولای موکول شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پانزدهمین جلسه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک نیز در تاریخ اول جولای برگزار خواهد شد.

این درحالیست که زنگنه وزیر نفت کشور موافقت مشروط خود برای حضور در یکصد و هفتاد و ششمین نشست سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) از ۲۵ ژوئن (چهارم تیرماه) به ۱۰ تا ۱۲ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) اعلام کرده بود.

قرار بود صد و هفتاد و ششمین اجلاس و ششمین جلسه وزیران سازمان اوپک در تاریخ۲۵-۲۶ ژوئن برگزار شود و در آن در خصوص تمدید قرارداد محدودیت تولید نفت مذاکره و تصمیم گیری شود.

گفتنی است سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش پیشتر با هدف متعادل کردن بازار، تولید نفت خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند و ایران از این کاهش معاف بوده است.