۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مرزها در مصرف برق جابجا شد/جهش 4هزار واحدی پیک مصرف در پی ناکارآمدی سیاست‌های وزارت نیرو

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰
کد خبر: 360989
مرزها در مصرف برق جابجا شد/جهش 4هزار واحدی پیک مصرف در پی ناکارآمدی سیاست‌های وزارت نیرو

درحالی با افزایش چهار هزار مگاواتی پیک مصرف نسبت به سال گذشته، اوج مصرف برق کشور از مرز 54 هزار مگاوات گذشت که در این بین معاوت برق وزارت نیرو صرفا به هشدار دادن و درخواست صرفه‌جویی اکتفا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در پی افزایش قابل توجه دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف در روزهای پایانی خردادماه امسال از مرز 54 هزار مگاوات عبور کرد.

گفتنی است در حالی که حداکثر پیک مصرف در خردادماه سال گذشته کشور 50 هزار و 714 مگاوات بوده است ولی افزایش محسوس دمای هوا موجب شده است تا اوج مصرف روز گذشته کشور  به 54 هزار و 88 مگاوات برسد که که این رقم در مقایسه با اوج مصرف مدت مشابه سال گذشته، حدود چهار هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.

روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و 622 مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و 313 مگاوات مربوط به صادرات و 309 مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. 

همه این موارد در حالیست که معاونت برق وزارت نیرو این روزها مشغول به خواهش و درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق است. اما تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که صرف درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق آن هم در گرم‌ترین روزهای سال، چندان کارآمد نبوده و باید پیش از هجوم فصل گرما به فکر چاره‌ای اساسی برای کنترل و مدیریت مصرف برق می‌بود.