۰ نفر

شکایت ایران از آمریکا به ایکائو به علت تحریم سوخت هواپیما

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲:۰۴
کد خبر: 357714
شکایت ایران از آمریکا به ایکائو به علت تحریم سوخت هواپیما

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم شکایت سازمان هواپیمایی از آمریکا تأکید کرد و گفت: ایران باید به علت تحریم‌های آمریکا علت صنعت هواپیمایی کشور به سازمان بین المللی هوانوردی(ایکائو) شکایت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به اقدامات آمریکا برای توقف فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی در کشورهای خارجی، گفت: در یک سال اخیر آمریکا تحریم های شدیدی را علیه ملت ایران آغاز کرده و این تحریم ها در تمام جهات و محورها ایجاد شده است.

ممانعت فرودگاه‌های خارجی از فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی تحریم آمریکا علیه ایران، ممانعت از فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی است، به طوری که در شرایط کنونی برخی از فرودگاه کشورهای منطقه ای و بین المللی از عرضه سوخت به ایرلاین های ایرانی ممانعت می کنند.

اغلب شرکت های فروش سوخت هواپیما در کشورهای خارجی خصوصی و چندملیتی است

در شرایط کنونی اغلب شرکت های فروش سوخت هواپیما در کشورهای خارجی، چند ملیتی و خصوصی بوده و در برخی از آن ها، آمریکا مشارکت اقتصادی دارد، بنابر این این شرکت ها بسیار زودتر و سریع تر تحت تأثیر تحریم ها قرار گرفته و از عرضه سوخت پرهیز می کنند

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی اغلب شرکت های فروش سوخت هواپیما در کشورهای خارجی، چند ملیتی و خصوصی بوده و در برخی از آن ها، آمریکا مشارکت اقتصادی دارد، بنابر این این شرکت ها بسیار زودتر و سریع تر تحت تأثیر تحریم ها قرار گرفته و از عرضه سوخت پرهیز می کنند.

شکایت ایران از آمریکا به ایکائو به علت تحریم سوخت هواپیما

کیانپور بر لزوم شکایت سازمان هواپیمایی ایران از آمریکا تأکید کرد و گفت: ایران باید به علت تحریم های آمریکا علیه صنعت هواپیمایی کشور به سازمان بین المللی هوانوردی(ایکائو) شکایت کند، زیرا اقدام تحریمی آمریکا جزء ضربه زدن به ملت ایران هدفی ندارد.

راه کارهای دور زدن تحریم سوخت هواپیما در دستان ایرلاین ها

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی ایرلاین ها راه کارهای متفاوتی را برای دور زدن تحریم سوخت هواپیما در دست دارند و در چند ماه اخیر نیز این راه کار توانسته مشکلات ما را حل کند، اما سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی باید استراتژی کلان و دقیقی را برای بهبود وضعیت ایرلاین ها در حوزه تأمین سوخت صورت دهند.

نقش دستگاه دیپلماسی برای تأمین سوخت هواپیما در فرودگاه های خارجی

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در این میان نقش وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی نیز برای مذاکره با کشورهای خارجی جهت تأمین سوخت هواپیماهای کشورمان ضروری است، البته در چند ماه اخیر اقدامات مثبتی برای توافق با کشورهای اروپایی جهت فروش سوخت انجام شده است.