۰ نفر

مصرف برق کشور از 47هزارمگاوات گذشت

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 356441
مصرف برق کشور از 47هزارمگاوات گذشت

مصرف برق کشور روز گذشته از 47 هزار مگاوات گذشت و وارد کانال 47 هزار و 439 مگاوات شد این در حالی است که پارسال در همین بازه زمانی میزان مصرف برق 42 هزارو 419 مگاوات بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مصرف برق کشور در حالی در نخستین روزهای خردادماه روند افزایشی به خود گرفته است که هنوز فصل گرم‌تر سال فرا نرسیده و در برخی از نقاط خنکی هوای بهاری همچنان حاکم است.

افزایش مصرف برق در هفتمین روز خرداد درحالی است که سازمان هواشناسی کشور برای روزهای آینده وقوع رگبار و رعد برق را در بیشتر نقاط پیش بینی کرده است.

تداوم روند افزایش مصرف برق در روزهای گرم سال و رعایت شدن مدیریت مصرف از سوی مشترکان به قول رضا اردکانیان وزیر نیرو احتمال وقوع خاموشی‌ها را کاهش خواهد داد.

گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد در ساعت ۱۴:۲۸ دقیقه روز گذشته مصرف برق به عدد ۴۷ هزار و ۴۳۹ مگاوات رسیده است در حالی که این عدد در زمان مشابه پارسال ۴۲ هزار و ۴۱۹ مگاوات بوده است.

میزان مصرف برق صنایع نیز در این بازه زمانی ۴ هزار و ۴۹۷ مگاوات بوده است.

تدوام روند مصرف برق در روزهای گرم‌تر سال اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف را به دنبال خواهد داشت چنانکه هادی مدقق، مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر پیشتر گفته بود: ساعت کاری سازمان‌ها و نهادهای کشور با افزایش میزان مصرف برق تغییر خواهد کرد.

وی همچنین از اجرای طرح هوشمندسازی کنتور برق در بخش خانگی با اولویت مشترکان پر مصرف به عنوان راهکاری برای اعمال مدیریت درست مصرف خبر داده اند.