۰ نفر

اطلاعیه هواشناسی درباره سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی استان‌ها

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۲۱
کد خبر: 353789
اطلاعیه هواشناسی درباره سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش رگباری باران، سیلابی شدن رودخانه‌ها و وقوع تند باد موقت در برخی استان‌های کشور هشدار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است که به سبب بارش‌های رگباری، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی برخی استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه طی امروز (۲۷ اردیبهشت) در شمال خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان شمالی، شمال شرق گلستان، شرق مرکزی، نیمه غربی اصفهان، نیمه شمالی و شرق فارس، غرب یزد، ارتفاعات و بخش‌های غربی کرمان، شمال و شرق هرمزگان، شرق و برخی مناطق جنوب سیستان و بلو چستان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در شرق، کهگیلویه و بویراحمد و شرق چهارمحال و بختیاری احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.

در ادامه اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: فردا (۲۸ اردیبهشت) بارش رگباری و وزش باد شدید موقت در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، غرب یزد، ارتفاعات و بخش‌های غربی کرمان، شمال و شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در شرق کهگیلویه و بویراحمد و شرق چهار محال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس این اطلاعیه روز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت) در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب اصفهان، غرب یزد، ارتفاعات و بخش‌های غربی کرمان، شمال و شرق هرمزگان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در شرق کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری وضعیت جوی ناپایدار برقرار است.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه خود به هموطنان توصیه کرده است که در ساعات بعدازظهر و اوایل شب (۲۷، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. همچنین با توجه به وقوع تند باد موقت احتمال شکست شاخه‌های درختان و وقوع صاعقه در ارتفاعات وجود دارد. از این رو لازم است کوهنوردان تا جای ممکن از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.