۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش ۶درصدی تولید نفت ایران/ عراق در رالی صعود می‌تازد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۵۸
کد خبر: 353360
کاهش ۶درصدی تولید نفت ایران/ عراق در رالی صعود می‌تازد

۱۴ عضو اوپک در ماه آوریل ۳۰ میلیون و ۳۱ هزار بشکه نفت تولید کردند که نسبت به ماه مارس ۳ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد که البته بیشترین میزان کاهش به ایران اختصاص دارد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ آخرین آمارها در خصوص تولید نفت اعضای بزرگترین گروه نفتی دنیا منتشر شد که بر اساس آن  ۱۴ عضو این سازمان در ماه آوریل ۳۰ میلیون و ۳۱ هزار بشکه نفت تولید کردند که نسبت به ماه مارس ۳ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد.

 مطابق با منابع ثانویه گزارش، تولید نفت عربستان سعودی ۹.۷۴۲ میلیون بشکه در روز بوده که همچنان پرچمدار بیشترین سطح تولید در این ماه بوده است. البته عربستان در این ماه بیش از ۴۵ هزار بشکه در روز کاهش تولید را به ثبت رسانده است. پس از عربستان، عراق ۴.۶۳۰ میلیون بشکه در روز تولید کرده که رتبه دوم این سازمان را به خود اختصاص داده است. عراق در آوریل برای گرفتن سهم بازار ایران، ۱۱۳ هزار بشکه افزایش تولید داشته است.

 امارات اما تقریبابدون تغییر نسبت ماه مارس، در آوریل ۳.۰۶۰ میلیون بشکه در روز تولید داشته است. در این گروه کویت با تولید ۲.۶۹۷ میلیون بشکه در روز در رده چهارم قرار داشته که مطابق با منابع ثانویه، این کشور نیز بالغ بر ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش تولید را به ثبت رسانده است. 

اما مطابق با این آمارها، ایران با تولید ۲.۵۵۴ میلیون بشکه در روز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. گفتنی است در ماه آوریل، ایران با کاهش ۱۶۴ هزار بشکه‌ای تولید در روز رکورددار بیشترین افت تولید در میان ۱۴ عضو است. البته تولید نفت ونزوئلا در سایه تحریم های آمریکا در ماه آوریل به ۷۶۴ هزار بشکه در روز رسیده است. 

در مجموع کشورهایی که بیشترین افزایش تولید را در ماه آوریل داشتند عبارتند از :  عراق ۱۱۳ هزار بشکه در روز ،  نیجریه ۹۲ هزار بشکه در روز، لیبی ۷۱ هزار بشکه در روز ، ونزوئلا ۲۸ هزار بشکه در روز  و امارات ۵ هزار بشکه در روز

از سویی دیگر بیشترین کاهش تولید نیز به ایران ۱۶۴ هزار بشکه در روز ، عربستان سعودی ۴۵ هزار بشکه در روز، آنگولا ۴۱ هزار بشکه در روز ، گابن ۲۵ هزار بشکه در روز کویت ۱۰ هزار بشکه در روز، گینه ۱۰ هزار بشکه در روز  و الجزایر ۵ هزار بشکه در روز اختصاص داشت.