۰ نفر

ابراهیمی در تذکر شفاهی:

با درآمدهای حاصل از انرژی می‌توانیم از مردم حمایت کنیم

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۱۶
کد خبر: 351923
 با درآمدهای حاصل از انرژی می‌توانیم از مردم حمایت کنیم

این نماینده مجلس دهم با اشاره به ضرورت منطقی شدن قیمت انرژی در کشور، گفت: درآمدهای حاصل از این موضوع باید به صورت کمک های اعتباری جهت حمایت از مردم هزینه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی ابراهیمی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، 17 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با بیان اینکه فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی در شرایط کنونی به حد غیرقابل تحملی رسیده است و ادامه این روند حتما عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت از این رو اگر به موقع دست به اصلاحات اساسی در نحوه مدیریت اقتصادی نزنیم شاید مردم فرصت بعدی را به ما ندهند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مملکتی زندگی می کنیم که دارای نعمت انرژی هستیم به جای اینکه از این منبع به درستی استفاده کرده و درآمد حاصل آن را برای آبادانی کشور به کار ببریم، با قیمت های واقعی و سوءمصرف آن را هدر می دهیم.

وی افزود: براساس آمارها در کشور روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز، یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت خام که توسط پالایشگاه های داخلی به محصولات نفتی تبدیل و در داخل مصرف می شود، اما ما با 80 میلیون نفر جمعیت بیش از کشورهایی با جمعیت چند صد میلیونی مصرف می کنیم از این رو این سرمایه ملی و سرمایه آیندگان ما است که از بین می رود و در عوض بخش عمده ای از مردم با سختی زندگی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ما با چه منطقی نفت سفید را لیتری 150 تومان، گازوئیل را لیتری 300 تومان و بنزین را لیتری هزار تومان به فروش می رسانیم و در عوض توان حمایت کافی از مردم را نداریم در صورتی که ما با درآمدهای حاصل از قیمت منطقی انرژی می توانیم مردم را در قالب کمک های اعتباری حمایت و توان خرید آن ها را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: در این جا باید از تلاش های بی پایان نیروی انتظامی و اطلاعاتی کشور، استان و شهرستان و اقدام فنی برای آزادی باران شیخی دختر 8 ساله ربوده شده شهرستان شازند و برگرداندن سالم وی به آغوش خانواده تشکر کند.