۰ نفر

تعداد کثیری از کشورها نیازمند تولیدات پتروشیمی ایران

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶
کد خبر: 351176
تعداد کثیری از کشورها نیازمند تولیدات پتروشیمی ایران

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه ۳۲درصد درآمد غیرنفتی کشور حاصل فروش صنایع پتروشیمی است، گفت: بسیاری از تولیدات پتروشیمی ایران نیاز اساسی تعداد کثیری از کشورها است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمد حسینی با اشاره به آخرین تهدید ترامپ مبنی بر تحریم صنایع پتروشیمی ایران، گفت: به‌یقین برنامه‌های ‌آمریکا برای تحریم اقتصادی ایران به ویژه اقتصاد انرژی با توجه به اقدامات در پیش گرفته ازسوی دولت، حاکمیت و هوشمندی مردم ایران شکست خواهند خورد.

32 درصد درآمد غیرنفتی کشور حاصل فروش صنایع پتروشیمی است

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از افتخارات کشور این است که منابع خام تبدیل به فرآورده و فرآورده‌ها را با ارزش‌افزوده بیشتر به جهان عرضه می‌شود، یکی از اقدامات در این راستا نیز رونق صنایع پتروشمی‌ است که سبب فعال شدن واحدهای تولیدی در درون کشور شد و خوشبختانه محصولات آن‌ها به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود تاجایی که 32 درصد درآمد غیرنفتی کشور حاصل فروش صنایع پتروشیمی است.

بسیاری از تولیدات پتروشیمی ایران نیاز اساسی تعداد کثیری از کشورها است

وی با بیان اینکه بسیاری از تولیدات پتروشیمی ایران نیاز اساسی تعداد کثیری از کشورها است، افزود: بعید به نظر می‌رسد ترامپ بتواند کشورهای دیگری را برای جایگزین خرید محصولات پتروشیمی ایران با قیمت مشابه پیدا کند چراکه ایران در تولید برخی از محصولات پتروشیمی یکه تازه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: راه‌های بسیاری همچون متنوع‎سازی سبد تولید برای چگونگی مقابله با تحریم‌ها و خنثی کردن آن‌ها وجود دارد.

کشورهای خریدار صنایع پتروشیمی ایران نسبت به تحریم محصولات پترشیمی ایران واکنش نشان خواهند داد

حسینی همچنین توضیح داد: باید برای فروش محصولات پتروشیمی در داخل و خارج از کشور استراتژی خاصی اندیشید و به‌یقین کشورهای همچون سنگاپور، مالزی، امارات، ارمنستان، ترکیه، عراق و... به‌عنوان خریداران صنایع پتروشیمی ایران نسبت به تصمیم ترامپ مبنی بر تحریم محصولات پترشیمی ایران واکنش نشان خواهند داد و به راحتی مقهور این تصمیم ترامپ نخواهند شد و آمریکا همان‌طور که در  تحریم نفت خام ناکام ماند در تحریم محصولات پتروشیمی نیز راه به جایی نمی‌برد.