۰ نفر

دو راه پیش پای دولت؛

دولتی کردن پالایشگاه کرمانشاه یا واگذاری مجدد با قیمت مناسب

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۴۵
کد خبر: 349800
 دولتی کردن پالایشگاه کرمانشاه یا واگذاری مجدد با قیمت مناسب

عضو کمیسیون انرژی مجلس می گوید: پالایشگاه کرمانشاه باید یا به دولت بازگردانده شود یا آن را مجددا به قیمت مناسب واگذار کند اما این درخواست مورد توجه دولت قرار نگرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، احمد صفری با اشاره به ادامه انتقادها به نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، گفت: از مسئولان دولت درخواست می‌شود به‌دنبال واگذاری غیرعادلانه این پالایشگاه، اقداماتی جهت مقابله با هدررفت سرمایه آن انجام دهند، به این منظور باید پالایشگاه کرمانشاه یا به دولت بازگردانده شود یا آن را به قیمت مناسب و اعمال شرایط جدید مجددا واگذار کنند اما این درخواست تاکنون مورد توجه دولت قرار نگرفته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان کمیسیون انرژی تخلفات صورت گرفته در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را بررسی و گزارش را براساس ماده 234 آیین نامه داخلی را  ارجاع دادند.

نمایندگان کمیسیون انرژی تخلفات صورت گرفته در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را بررسی و گزارش را براساس ماده 234 آیین نامه داخلی را  ارجاع دادند.

پالایشگاه کرمانشاه به فردی فاقد صلاحیت به ثمن بخس واگذار شد

وی با بیان اینکه پالایشگاه نفت کرمانشاه به فردی فاقد صلاحیت به ثمن بخس واگذار شده است، اضافه کرد: هیچ دلیلی وجود نداشت که این پالایشگاه علیرغم اینکه در سال 93، هزار و 800 میلیارد تومان به بانک‌ها واگذار شده بود، مجددا بدون هیچ مصوبه‌ای پس گرفته شده و 179میلیارد تومان واگذار شود.

 سال گذشته صحن علنی مجلس تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را مصوب و اعضای هیئت رییسه آن تعیین شد تا ابهامات در واگذاری این پالایشگاه مشخص شود.