۰ نفر

چین از عربستان نفت بیشتری نخواسته است

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵
کد خبر: 349084
چین از عربستان نفت بیشتری نخواسته است

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد پس از تصمیم آمریکا برای پایان معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، چین نفت بیشتری از این کشور درخواست نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمریکا نوامبر گذشته صادرات نفت ایران را هدف تحریم قرار داد اما همزمان به هشت کشور شامل چین اجازه داد به مدت شش ماه تا اوایل ماه مه به واردات محدودتر نفت ایران ادامه دهند.

خالد الفالح در حاشیه نشست ابتکار توسعه اقتصادی "کمربند و جاده" چین که هدف آن بازسازی جاده ابریشم و متصل کردن چین به آسیا، اروپا و فراتر از آن است، درباره اینکه آیا خریداران آسیایی خواستار نفت بیشتری شده‌اند، به رویترز گفت: در ابتدای ماه مه ما به میزان تقاضا برای ژوئن پی خواهیم برد و به آن پاسخ می‌دهیم.

این اظهارات در حالی است که پکن مخالف اقدام آمریکا برای وضع مجدد تحریم‌های نفتی علیه ایران بوده است.

مقامات آمریکایی اوایل روز پنجشنبه اظهار کردند که مطمئن هستند چین قادر خواهد بود گزینه‌های دیگری برای نفت ایران پیدا کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد که تولید نفت عربستان سعودی در آوریل در مقایسه با ماه پیش از آن تقریباً ثابت بود و حدود ۹.۸ میلیون بشکه یا کمتر خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، در نتیجه تشدید تحریم‌ها علیه ایران و کاهش تولید داوطلبانه گروهی از کشورهای اوپک و غیراوپک، قیمت نفت هفته جاری به بالاترین حد خود در شش ماه اخیر صعود کرد.