۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت نفت در پی رشد تولید آمریکا/ معاملات هفته سوم آوریل چگونه پایان می‌یابد؟

۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 347724
کاهش قیمت نفت در پی رشد تولید آمریکا/ معاملات هفته سوم آوریل چگونه پایان می‌یابد؟

رشد خروجی نفت آمریکا در روز گذشته منجر به کاهش قیمت طلای سیاه در معاملات روز پنجشنبه شد.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ قیمت نفت برنت روز گذشته از مرز 72 دلار عبور کرد، اما این قیمت رویایی برنت به دلیل افزایش خروجی نفت آمریکا در اولین معاملات روز پنجشنبه با یک لغزش در قیمت ها آغاز شد. فهرست ذخایر نفت آمریکا که در هفته منتهی به 12 آوریل، یک میلیون و 400هزار بشکه کاهش یافته بود، در روز چهارشنبه با رشد 300هزار بشکه به یک میلیون و 700هزار رسید.

اگرچه به نوشته اویل پرایس، افزایش مداوم خروجی نفت آمریکا، به همراه تاخیر در تقاضا از سوی خریداران نفت و نگرانی از مذاکرات تجاری چین و آمریکا افزایش سود نفت را محدود می کند، اما از طرفی داده های رسمی نشان داد که اقتصاد چین از رشد 6.4 درصدی در سه ماهه اول سال جاری میلادی برخوردار شد و انتظار بهبود معاملات تجاری فی مابین چین و آمریکا همچنان پابرجاست.

قیمت نفت برنت در آخرین معالات انجام شده تا این لحظه 71 دلار و 60 سنت معامله شده است که یک کاهش 0.03 درصدی را نشان می دهد. نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز در آخرین معاملات 63 دلار و 85 سنت معامله شد که آن نیز یک کاهش 0.03 درصدی را نشان می دهد.

از طرفی شتاب تولید ایالات متحده، شکاف های ناشی از کمبود عرضه نفت خام در روزهای گذشته را پر کرده است، اگرچه جبران کاهش تولید در آمریکا نمی تواند بلافاصله توسط تولیدات شیل به دلیل کاهش فعالیت پالایشگاه ها  و دکل های حفاری آمریکا طی هفته های گذشته جایگزین شود. این در حالی است که  واردات نفت خام ایالات متحده نیز در هفته گذشته 659 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

یکی از دلایل کاهشی بودن قیمت ها صحبت های مقامات روس در روزهای گذشته  است که به افت قیمت طلای سیاه در روزهای اخیر دامن زده است. اما با توجه به رشد اقتصادی چین و همچنین محدودیت پالایشگاه ها و دکل های حفاری آمریکا پایداری کاهش قیمت ها در معاملات آخرین روزهای هفته نامشخص است که ممکن است با اعلام تعداد دکل های حفاری در روز جمعه  تکلیف معاملات پایان هفته سوم آوریل مشخص شود.