۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

احتمال خروج وزیر انرژی آمریکا از کابینه ترامپ شدت گرفت

۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
کد خبر: 347723
احتمال خروج وزیر انرژی آمریکا از کابینه ترامپ شدت گرفت

شنیده ها حاکی از آن است وزیر انرژی آمریکا قصد ترک کابینه ترامپ را دارد. خبری که هنوز از سوی مقامات دولتی ایالات متحده تایید نشده است.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ شنیده ها حاکی از آن است که ریک پری، وزیر انرژی آمریکا خواهان خروج از کابینه ترامپ است.

به نوشته بلومبرگ، به نقل از یک منبع آگاه ریک پری در حال آمادگی خروج از کابینه ترامپ است، اما این تصمیم او قطعی نیست، اما سه نفر از نزدیکان او، مساله خروج او را در هفته های آینده جدی دانسته اند.

اگرچه به گفته سخنگوی دولت ترامپ، شیلن هیز، خبر خروج پری از کابینه صحت ندارد و او از اینکه در خدمت دولت ترامپ و رهبری وزارتخانه انرژی را برعهده دارد راضی است. دفتر مطبوعاتی کاخ سفید هنوز پاسخی به این خبر نداده است.

پری، فرماندار سابق تگزاس، که نقشی اساسی در سیاست های ترامپ مبنی بر افزایش تولید نفت بوده است، مراحل انتهایی خروج از کابینه را طی می کند. بلومبرگ نقل کرده است که پری روابط خوبی با ترامپ دارد و دو منبع آگاه مدعی شده اند که رئیس جمهور پیشنهاد قبول سمت وزیر امنیت ملی را به او داده است.

به گفته این دو نفر پری معاون انرژی خود دن بویلت را به عنوان جایگزین معرفی کرده است اما تصمیم گیری با ترامپ است. به گفته آنها تمایل پری برای خروج از کابینه، تمایل به ایجاد درآمد شخصی بیشتر قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

پری که قبل از این به عنوان وزیر دفاع کاندید بود در نهایت به عنوان وزیر انرژی آمریکا معرفی شد. پری در طول دوران ریاست از سیستم آزمایشگاه ملی و برنامه های دیگر اداری که دولت ترامپ در تلاش برای منهل کردن آن بود، دفاع کرد و تلاش های ناکامی هم برای نجات تاسیسات زغال سنگ و هسته ای داشت.

وزیر انرژی آمریکا که بیش از 15 سال سابقه آشنایی با مسائل مرزی را دارد، اما در زمینه مهاجرت با ترامپ اختلاف دیدگاه داشت. او که پیش از این به عنوان فرماندار تگزاس بوده است، در پیشبرد قوانینی که به فرزندان غیرقانونی مهاجران  تگزاس اجازه  تحصیل در کالج می دهد تلاش های بسیاری کرد.

پری ششمین وزیر دولت ترامپ است ک در طی دوران ریاست جمهوری از کابینه خارج می شود.