۰ نفر

دلایل روند کند بازسازی واحدهای آسیب دیده پتروشیمی بوعلی

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۶
کد خبر: 346893
دلایل روند کند بازسازی واحدهای آسیب دیده پتروشیمی بوعلی

رئیس سابق دفتر صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه روند احداث واحدهای آسیب دیده پتروشیمی بوعلی کند پیش می رود گفت: علت این موضوع، نبود صرفه اقتصادی در احداث این واحدهاست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضا محتشمی پور رئیس سابق دفتر صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اشاره به اینکه روند احداث واحدهای آسیب دیده پتروشیمی بوعلی کند پیش می رود اما در حال انجام است گفت: علت کندی پیشرفت واحدهای اسیب دیده در پتروشیمی بوعلی نبود صرفه اقتصادی در احداث این واحدها است.

محتشمی پور تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت پتروشیمی بوعلی به گونه ای است که اگر خوراک خود را همین گونه بدون تبدیل به ماده اولیه پت بفروشد سودش بیشتر از این است که آن را تبدیل به پارازایلن کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت پت در یک سال گذشته دلایلی غیر از نبود خوراک از سوی پتروشیمی بوعلی دارد گفت: در حال حاضر مصرف پت بالا است اما تولید کم است.

این کارشناس صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: تنها نکته ای که احداث واحد آسیب دیده پتروشیمی بوعلی دارد این است که در سود پتروشیمی تندگویان تاثیر دارد و تندگویان هزینه حمل برای واردات خوراک پت نمی دهد.

براساس این گزارش، در همین رابطه زرگر یکی دیگر از کارشناسان صنعت پتروشیمی گفت: در حال حاضر خرید تجهیزات از سوی پتروشیمی بوعلی آغاز شده و این گونه نیست که این پتروشیمی کاری در خصوص احداث واحدهای آسیب دیده انجام نمی دهد.