۰ نفر

از سوی اقتصادآنلاین منتشر می‌شود؛

پاسخ به مطلب با عنوان رونمایی دوباره از یک اپلیکیشن قدیمی/ پمپ بنزین یاب در سال ۹۳رونمایی شده است

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۳۷
کد خبر: 346890
پاسخ به مطلب با عنوان رونمایی دوباره از یک اپلیکیشن قدیمی/ پمپ بنزین یاب در سال ۹۳رونمایی شده است

در پی انتشار مطلبی با عنوان «رونمایی دوباره از یک اپلیکیشن قدیمی/ کفگیر شرکت ملی پخش به ته دیگ خورد» روابط عمومی شرکت ملی پخش پاسخ نامه ای را ارائه کرده است.

اقتصادآنلاین ضمن تشکر از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص توجه به مطلب منتشر شده در این پایگاه خبری، پاسخ آن شرکت عیناً به شرح زیر منعکس می شود.

اپلیکیشن «باک» امکانی برای بهبود خدمات رسانی به مردم  است 

پایگاه خبری اقتصادآنلاین با انتشارگزارشی درروزبیست و هشتم اسفند ماه سال گذشته (97)باعنوان «رونمایی دوباره ازیک اپلیکیشن قدیمی/ کفگیرشرکت ملی پخش به ته دیگ خورد» به موضوع رونمایی از اپلیکیشن باک در نشست خبری روز 22 اسفند سال 97 این شرکت پرداخته و مدعی شده است که هدف از این اقدام رونمایی نمایشی و مجدد به منظور فریب افکار عمومی بوده است؛ این در حالی است که معرفی این اپلیکیشن درحاشیه نشست خبری یاد شده به منظور اعلام تغییر نام آن به «باک» و تشریح امکانات و ابزارهای تازه افزوده شده به این اپلیکیشن بوده است، و علیرغم ادعاهای بی اساس مطرح شده در گزارش یادشده برای رونمایی چند باره این اپلیکیشن، هدف از این اقدام از سوی روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استفاده از فرصت رسانه‌ای به وجود آمده به منظور شناساندن قابلیت‌های این اپلیکیشن و معرفی هر چه بیشتر آن به منظور خدمات رسانی موثر به مشتریان به ویژه در آستانه ایام تعطیلات عید نوروز و افزایش سفرهابوده است.

ذکر این نکته ضروری می‌رسد که نشست مذکور همان طور که با عنوان «تشریح برنامه های خدمات رسانی به مسافران نوروزی وطرح نظارت برعرضه مطلوب فرآورده های نفتی» برگزار شد در جهت اطلاع رسانی به مشتریان و رانندگان خودروها و مسافران نوروزی برگزار شده و هدف از طراحی این اپلیکیشن نیز تسهیل در دسترسی رانندگان به ویژه در ایام شلوغ و پرتردد سال برای یافتن موقعیت جایگاه های سوخت در جاده ها و شهرها در سطح کشور بوده است.

همچنین جهت اطلاع نگارنده لازم است یادآوری شود که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران یک شرکت پروژه محور نبوده و رسالت اصلی این شرکت نیز افتتاح پروژه نبوده وتامین و توزیع مطلوب و به موقع سوخت در سراسر کشور وتسهیل دسترسی مردم به سوخت مورد نیاز شان جزو اهداف کلان این شرکت است و اتفاقا به همین دلیل از سوی افکار عمومی و نمایندگان رسانه‌های خبری انتظاری جهت رونمایی‌هاو بهره‌برداری‌ها و روبان بریدن‌ها نمی‌رود لذا به نظر می رسد ادعاهای عجیبی مبنی بر رونمایی نمایشی و صرف هزینه‌های بسیار آن هم برای اپلیکیشنی که با استفاده از توانمدی داخلی در سالهای گذشته طراحی و متناسب با پیشرفت های حوزه فناوری اطلاعات مجدداً توسط همان گروه به روز رسانی و ارتقا یافته و به طور رایگان در دسترس عموم قرار گرفته ناشی از کم اطلاعی نگارنده بوده است .

اقتصادآنلاین نکاتی را نیز صرفا به منظور کمک به روشن شدن موضوع به شرح زیر اعلام می‌‌دارد:

"به گزارش شانا، در حاشیه نشست خبری امروز مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اپلیکیشن باک (پمپ‌بنزین یاب) این شرکت رونمایی شد، پرداخت الکترونیک وجه سوخت، جست‌وجوی نزدیک‌ترین جایگاه‌های عرضه، فاصله تا جایگاه بعدی، انتخاب جایگاه بر اساس نوع سوخت توزیعی از جمله امکانات این اپلیکیشن است."

در این گزارش و خبر منتشر شده در تارنمای www.niopdc.ir به هیچ عنوان به تغییر نام نرم افزار و افزوده شدن قابلیت های جدید اشاره نشده و صرفا به رونمایی و قابلیت های ذاتی آن مانند جست و جوی نزدیک ترین  پمپ بنزین  و یا جستجو بر اساس نوع سوخت که در نسخه های قبل هم وجود داشته تاکید شده است.

۲-در پاسخ ارسالی گفته شده است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران یک شرکت پروژه محور نبوده و رسالت اصلی آن تامین و توزیع مطلوب و به موقع سوخت در سراسر کشور است. در حالی که این رسالت بدون اجرا و توسعه زیرساخت ها و تاسیسات متناسب با تغییرات مصرف مقدور نخواهد بود و الزاماً روبان بریدن و بهره برداری بهنگام از تاسیسات سوخت رسانی متناسب با نیاز جامعه امری ناپسند نیست، همانطور که در روزهای پایانی سال ۹۷ نیز همین شرکت اقدام به افتتاح جایگاه تازه تاسیس نمود، بلکه موضوع ای که در گزارش اقتصادآنلاین با توجه به اقدام طرح موزه های نفت نیز به آن تاکید شده است احترام به ایده ها و حفظ مالکیت معنوی آثار، ارائه خدمات صادقانه، دقیق و مبتنی بر واقعیت است همان روشی که در این زمان مردم و رسانه ها را مجاب و همراه خواهد کرد.

۳-در قسمت پایانی پاسخ ارسالی به کم اطلاعی اطلاعی نگارنده در خصوص این اپلیکیشن اشاره شده است در صورتیکه با بررسی دقیق و مقایسه صورت پذیرفته  نسخ قدیم و جدید (۲.۱.۱)، تنها تغییرات گرافیکی قابلیت افزوده شده در نسخه جدید این نرم افزار می باشد. پیشنهاد می شود به جای تبلیغات بی اثر، با بررسی و ملاحظه نظر کاربران نیازهای ضروری آنها احصاء و اشکالات  اساسی این نرم افزار مفید رفع شود.

 امیدواریم که توجیهات مندرج در پاسخ نامه همسو با حل معضلات عریان و غیرقابل کتمان مردم در حوزه توزیع سوخت باشد. مخاطبان در پرتو رسانه ها و گستردگی روزنه های باز رسانه  و شبکه های اجتماعی خود به قدر کفایت بر شرایط آگاهی دارند.