۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می کند؛

کاهش دوباره دکل‌های حفاری آمریکا/ چشم انداز عرضه نفت ایالات متحده پیچیده شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۴:۴۵
کد خبر: 346687
کاهش دوباره دکل‌های حفاری آمریکا/ چشم انداز عرضه نفت ایالات متحده پیچیده شد

در جدیدترین گزارش بیکرهیوز، تعداد دکل های حفاری آمریکا سه دستگاه کاهش و به مجموع 1022 رسید.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ دکل های حفاری ایالات متحده به رغم آنکه در هفته گذشته 20 دستگاه افزایش یافته بود، در جدیدترین گزارش هفتگی بار دیگر کاهش یافت.

براساس آخرین گزارش بیکرهیوز در روز جمعه، مجموع دکل های حفاری فعال نفت وگاز ایالات متحده در این هفته 3 عدد کاهش داشته است. تعداد دکل های فعال نفتی دو دستگاه کاهش و به 833 رسید در حالی که تعداد کل دکل های فعال و غیرفعال 1022 ثبت شد. دکل های حفاری گاز نیز 5 دستگاه کاهش و به 189 رسید.

اکنون دکل های حفاری تنها 14 عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالاتر هستند. دکل های گازی 3 دستگاه در سال کاهش و سکوهای متفرقه نیز یک دستگاه کاهش داشته اند.

این درحالی است که تعداد دکل های حفاری کانادا نیز همچنان در حال کاهش است. تعداد دکل های حفاری کانادا در این هفته 22 دستگاه کاهش داشت و به 66 رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل درهمین زمان، 36 عدد کمتر است.  کانادا که بیشترین کاهش دکل های حفاری را در طی هفته های اخیر تجربه می کند، به دلیل مقابله با چالش هایی که ظرفیت محدود خطوط لوله این کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، باید از ظرفیت دکل های خود کم کند تا مانع صقوط بیشتر قیمت نفت شود.

کاهش دکل های حفاری ایالات متحده که در تازه ترین گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی نیز به آن اشاره شده و چشم انداز عرضه نفت در آمریکا را پیچیده کرده، نقطه قوتی در افزایش قیمت های نفت طی هفته های اخیر بوده است.

با توجه به کاهش تعداد دکل های حفاری، این کاهش احتمالا با آغاز مجدد بازار هفتگی نفت بر رشد قیمت ها اثرگذار خواهد بود.

index