۰ نفر

افزایش ۵درصدی واردات نفت هند از ایران ‌

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۱
کد خبر: 346467
 افزایش ۵درصدی واردات نفت هند از ایران ‌

علیرغم محدود شدن خرید هند از تهران توسط واشنگتن، پالایشگاه‌های هند حدود ۴۷۹۵۰۰ بشکه نفت در روز در ۱۹_۲۰۱۸ از ایران خریدند که نسبت به ۴۵۸ هزار بشکه در روز سال قبل افزایش داشت .

به گزارش رویترز، هند در سال مالی گذشته حدود 5 درصد نفت بیشتری از ایران وارد کرده است چون شرکتهای هندی پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نوامبر خرید نفت ایران را افزایش دادند .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرغم محدود شدن خرید هند از تهران توسط واشنگتن، پالایشگاه‌های هند حدود 479500 بشکه نفت در روز در 19_2018 از ایران خریدند که نسبت به 458 هزار بشکه در روز سال قبل افزایش داشت .

آمریکا در نوامبر تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرد ولی یک معافیت 6 ماه به 8 کشور از جمله هند داد که به آنها اجازه واردات مقدار محدودی از نفت ایران را می داد .

هند اجازه داشت روزانه 300 هزار بشکه نفت  تا اوایل ماه مه از ایران بخرد .

در ماه مارس واردات نفت هند از ایران به 405 هزار بشکه در روز رسید یعنی حدود 56 درصد بالاتر از فوریه ، ولی این مقدار حدود 6 درصد کمتر از خرید در همین ماه در سال گذشته بود .

کمبود کشتیها باعث تاخیر در بارگیری برخی محموله ها تا آخر فوریه شد، بنابراین در نهایت دریافت آن ها در مارس انجام شد .

از نوامبر که هند معافیت از تحریم ها را دریافت کرد، فقط شرکت نفت دولتی هند، شرکت بهارات پترولیوم، هیندوستان پترولیوم و پالایشگاه مانگالور از ایران نفت خریده اند .

کل واردات هند از ایران در 19_2018 کمتر از 500 هزار بشکه در روزی بود که ایران امید داشت به دومین مشتری بزرگ خود بعد از چین بفروشد. پالایشگاه‌های هند خرید از ایران را در آوریل و اکتبر 2018 بالا بردند .

در سه ماهه اول 2019، هند حدود 40 درصد نفت کمتری از ایران وارد کرد یعنی حدود 313400 بشکه در روز  .

پالایشگاه‌های هند هنوز سفارشی برای خرید نفت ایران در ماه مه نداده اند چون از تمدید معافیت های واشنگتن اطمینان ندارند .

هند می خواهد به خرید 300 هزار بشکه در روز نفت ایران ادامه دهد .

پالایشگاه ها سفارشاتی برای خرید 8 میلیون بشکه در آوریل داده‌اند ولی با تاخیر محموله‌های ماه مارس، مقادیر بیشتری نفت در بنادر هند در ماه جاری تحویل داده می شود .