۰ نفر

نمایندگان خوزستان در گفتگو با اقتصادآنلاین تاکید کردند؛

زنگنه آمد ولی دیر/ ضرورت بکارگیری تاسیسات نفتی مناسب باتالاب

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۷:۵۷
کد خبر: 346460
زنگنه آمد ولی دیر/ ضرورت بکارگیری تاسیسات نفتی مناسب باتالاب

باوجود تولید روزانه سه میلیون بشکه نفت در منطقه خوزستان، چرا باید در بحران سیل، زنگنه جزء آخرین وزرایی باشد که به این استان می آید؟

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ پس از گذشت بیش از یک هفته از سیلاب استان نفت خیز خوزستان، وزیر نفت روز گذشته برای پیگیری از آخرین وضعیت تاسیسات نفتی در این استان و تصمیم در خصوص رهاسازی آب به سمت تاسیسات نفتی واقع در هورالعظیم به اهواز سفر کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که تا پنجشنبه شب، نفتی ها مانع از ورود آب به سمت مخازن 4 و 5 نفت در تالاب هورالعظیم شده بودند. در این رابطه قاسم ساعدی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین بیان داشت: غرق شدن تاسیسات نفتی در منطقه هورالعظیم صحت ندارد. چراکه فعلا قرار شده که آب به در قسمت مخازن 4 و5 نیز رها  شود ولی هنوز تاسیسات را آب نگرفته است.

وی در ادامه افزود: شب گذشته زنگنه دستور داده است که آب را به هرسمت که مجال دارد رها کنید ولی هنوز خبری از غرق شدن تاسیسات نفتی وجود ندارد.

از سوی دیگر هدایت الله خادمی دیگر نماینده استان خوزستان و عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین تاکید کرد: یکی از اشتباهات بزرگ، طراحی تاسیسات نفتی در هورالعظیم متناسب با وضعیت خشکی  بوده است. در صورتی که می توانستیم تاسیساتی را برای وضعیت آبی همانند تاسیسات دریایی در منطقه هورالعظیم طراحی کنیم که  الان نگران آبگرفتگی و غرق شدن آن ها نباشیم. چطور در دریا می توانیم برای اعماق زیاد تاسیسات نفتی را قرار دهیم اما در تالاب هورالعظیم که از نام آن هم پیداست باید به فکرآب باشیم، تاسیسات منطقه خشکی را به کار می بریم؟!

وی با تاکید بر دیرهنگام بودن حضور وزیر نفت در منطقه حساس و استراتژیک خوزستان گفت: زنگنه به خوزستان آمد ولی این حضور به موقع نبود. منطقه ای که روزانه سه میلیون بشکه نفت تولید دارد و باید به آن توجه ویژه از سوی وزیر نفت شود، متاسفانه زنگنه جزءآخرین وزاریی بود  که به خوزستان بحران زده آمد.

نماینده ایذه ضمن اعتراض نسبت به تاخیر در اقدامات پیشگیرانه وزارت نفت برای کاهش خسارات سیل گفت: شایداگر هجمه های رسانه ای نبود، وزیر نفت در خوزستان حاضر نمی شد همانطور که معاونینش نیامدند. اما مشکل اصلی تاخیر دراقدامات پیشگیرانه وزارت نفت در کاهش خسارات ناشی از سیل بود.

همچنین همایون یوسفی نماینده اهواز در خصوص موضوعات مطرح شده درنشست روز گذشته وزیر نفت در جلسه با تعدادی از نمایندگان استان خوزستان گفت: درباره همکاری وزارت نفت در خصوص ورود آب به بخش تاسیسات نفتی هورالعظیم وهمچنین تخصیص اعتبارات برای جبران خسارات سیل قول مساعدت از سوی وزیر نفت داده شد که امیدواریم عملیاتی شود.