۰ نفر

پیام سیل‌های اخیر برای دولت چه بود؟

۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۲
کد خبر: 346428
پیام سیل‌های اخیر برای دولت چه بود؟

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس گفت: در اثر سیل‌های اخیر دولت باید به خودش بیاید و برنامه‌ریزی دقیقی برای هلال احمر، وزرا، هیات دولت، کمیته امداد، بهزیستی و ستاد مدیریت بحران کشور انجام دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی کرد، در خصوص پیامدهای سیل اخیر، اظهار داشت: حوادث غیر مترقبه و سیل اخیر برای مردم پیام‌هایی داشت، اولا هشداری بود به مسئولین یعنی قوه مجریه تا کنترل، پیشگیری بهینه سازی و آمادگی کامل برای مدیریت بحران داشته باشند.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قبل از وقوع حادثه‌های غیرمترقبه و طبیعی مانند سیل باید آمادگی کامل در دستگاه‌های مسئول در کنترل بحران وجود داشته باشد.

وی افزود: باید دولت به خودش بیاید و برنامه ریزی دقیقی برای هلال احمر، وزرا، هیات دولت، کمیته امداد، بهزیستی و ستاد مدیریت بحران کشور انجام دهد.

کرد ادامه داد: سیل‌‎های اخیر به مجلس این پیام را داد که باید در مصوبات قانونی پیرامون حوادث غیرمترقبه قانون را به صورت شفاف و عملی بنویسد به گونه‌ای که محل اعتبارات نیز مشخص باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در ایران از نظر اقلیم و طبیعت جغرافیایی همواره در معرض بلایای طبیعی هستیم به همین جهت باید ستاد مدیریت بحران در استانداری‌ها امکانات به‌روز و اعتبارات لازم را داشته باشند همچنین کارشناسانی را باید در دانشگاها تربیت کنند تا استانداری‌ها بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: پیام دیگر سیل‌های اخیر به دشمنان ملت ایران بود، آن‌ها فکر می‌کردند طیف‌های سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند، اما وفاق، همدری و احساس مسدئولیت همه گرایش‌ها، اقوام و مذاهب سبب شد تا کنار هم بایستند و با همبستگی در جهت کم کردن درد و رنج مردم تلاش کنند.

کرد اظهار داشت: هم اکنون همه احزاب و ملت ایران از شرق، غرب، شمال و جنوب متحد هستند تا به مردم سیل زده کمک کرده و امداد رسانی کنند.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایثار و همبستگی ملت ایران در حوادث غیر طبیعی به جهانیان نشان داد که ایران ملتی متحد و انسان دوست است و کاری به مذهب و مناطق مختلف ندارد بلکه در هر استانی حادثه‌ای رخ دهد با سرعت به کمک آن‌ها می‌شتابد.