۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بنزین در آمریکا پرواز کرد/ افسار نرخ سوخت بر گردن ترامپ

۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 345535
بنزین در آمریکا پرواز کرد/ افسار نرخ سوخت بر گردن ترامپ

در حالی قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود در سال 2019 رسیده است که پیروزی ترامپ در انتخابات سال آینده ارتباط تنگاتنگی با پایین بودن قیمت سوخت دارد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ طبق آخرین آمارها قیمت بنزین در ایالات متحده آمریکا دو دلار و 70 سنت در هر گالن رسیده است که بالاترین رقم برای سال 2019 است. این درحالی است ترامپ موکدا از اوپک درخواست کرده تا قیمت نفت را پایین بیاورد اما این گروه بی توجه به خواسته های رئیس جمهور آمریکا تمام تلاشش را برای افزایش قیمت و تثبیت آن به کار برده است.

در این بین اما در ابتدای سال نوی میلادی به دلیل فشار سنگین آمریکا بر قیمت های جهانی نفت، نرخ بنزین در آمریکا به پایین ترین سطح خود در سه سال گذشته رسید. ولی این خواب خوش برای ترامپ چندان پایدار نبود و سرکشی عربستان و روسیه از خواسته های آمریکا، سبب رشد قیمت نفت برنت تا 70 دلار شد.

 WhatsApp Image 2019-04-08 at 02.36.50

گفتنی است قیمت بنزین در بالاترین رقم خود درآوریل سال 2018 به رقم دو دلار و 85 سنت در هر گالن رسید که در سه سال گذشته بی سابقه بوده است. اما ترامپ تمام تلاش خود را می کند تا قیمت سوخت در آمریکا سر به کاهش بگذارد چراکه پیروزی او در انتخابات سال آینده کاملا در گروی کاهش قیمت بنزین است. کارشناسان معتقدند حساسیت به قیمت بنزین در آمریکا به حدی بالاست که  افزایش قیمت شدید می تواند منجر به برکناری رئیس جمهور شود.

اما این طور که به نظر می رسد اوپک قصد سازش با آمریکا را نداشته و بزرگترین تولید کننده نفت یعنی عربستان بر سر ستیز با ایالات متحده نه تنها تولید خود را افزایش نداده بلکه طبق آخرین گزارش های منتشر شده از سوی اوپک، تولید خود را در ماه مارس نیز به میزان 200 هزار بشکه در روز کاهش داده است.