۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

برآورد خسارت سیل لرستان تا این لحظه؛ 40هزار میلیارد ریال/ آب و برق 206روستا قطع است

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۶
کد خبر: 345343
برآورد خسارت سیل لرستان تا این لحظه؛ 40هزار میلیارد ریال/ آب و برق 206روستا قطع است

میزان خسارات وارده به زیرساخت های لرستان تا این لحظه 32هزار میلیارد ریال و در بخش کشاورزی و زراعی 8 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، اما این ارقام نهایی نیستند.

اقتصادآنلاین - لیلا میبان؛ مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان، در گفت و گو با اقتصادآنلاین آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان لرستان را تشریح کرد.

 غلامرضا آقامیرزایی با اشاره به وضعیت راه های ارتباطی لرستان به اقتصادآنلاین گفت: پاکسازی شهرها و روستاها با کمک دستگاه های امداد رسانی در حال انجام است. اما جاده خرم آباد - پل دختر، غیرقابل احیا است مگر آنکه از سوی هیات دولت و وزارت راه و شهرسازی تصمیمی اساسی درباره آن گرفته شود و بازسازی این جاده به یک اقدام ملی و تخصیص اعتباری خاص نیازمند است. 

وی درباره وضعیت آب و برق مناطق سیل زده لرستان گفت: اکنون برق 132 روستا و همچنین آب 74 روستا قطع است و در سایر مناطق مشکل قطعی نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان همچنین درباره آخرین وضعیت جاده های روستایی نیز گفت: بارندگی ها دوباره آغاز شده است، که اینبار میزان آن زیاد نیست، اما رودخانه ها اجازه دسترسی راحت به مسیرها را نمی دهند، و با وجود ورود نیروهای امدادی به مناطق سیل زده، کار با سختی پیش می رود. 

آقامیرزایی در ادامه درباره نحوه دسترسی به شهرها و روستاهای سیل زده گفت: اکنون یک راه فرعی دسترسی به سمت پل دختر و یک جاده  فرعی دسترسی به سمت معمولان باز شده است،  تمامی توان اجرایی استان لرستان به کار گرفته شده است، اما خسارات وارده به حدی زیاد است که در کوتاه مدت نمی توان کار موثری برای جاده های اصلی انجام داد.

وی با اشاره به وضعیت شهرهای سیل زده لرستان گفت: به جز پل دختر و معمولان در شهرستان های دلفان و دوره چگنی نیز گل و لای ناشی از سیلاب در سطح شهر وجود دارد. اما شرایط در پلدختر از سایر نقاط بدتر است، در بخش هایی از این شهر، ارتفاع گل ولای در منازل و خیابان ها بین 1.5 تا 3 متر است و کار پاکسازی این شهرستان از همه مناطق وقت گیرتر است. 

مدیرکل بحران استان خوزستان درباره میزان خسارات وارده در اثر سیل اخیر به این استان گفت: میزان خسارات وارده به زیرساخت ها تا این لحظه 32هزار میلیارد ریال و در بخش کشاورزی و زراعی 8 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، اما این ارقام نهایی نیستند.