۰ نفر

برای مهار سیل مدیریت واحد نداریم، هر نهاد ساز خود را می‌زند؛

تخریب جاده‌ها و پل‌ها با بروز حادثه سیل؛ آیا زیرساخت‌های عمرانی کشور بی‌کیفیت هستند؟

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبر: 345075
تخریب جاده‌ها و پل‌ها با بروز حادثه سیل؛ آیا زیرساخت‌های عمرانی کشور بی‌کیفیت هستند؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وضعیت کنونی زیرساخت های عمرانی در استان های سیل زده نشان می دهد که این پروژه ها فاقد پیوست های فنی و زیست محیطی بوده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وضعیت و کیفیت زیرساخت های عمرانی در کشور، گفت: حوادث سیل اخیر در استان های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان ساز و کاری طبیعی برای سنجش مقاومت و کیفیت پروژه های عمرانی بود که متأسفانه اغلب این زیرساخت ها از این آزمون با موفقیت عبور نکردند.

تخریب بسیاری از زیرساخت استان های سیل زده/ نابودی جاده، پل و خطوط راه آهن بر اثر سیل

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه درحادثه سیل چند هفته گذشته، بسیاری از زیرساخت های استان ها از جمله جاده، پل و خطوط راه آهن آسیب های جدی دیده اند، به طوری که برخی از زیرساخت ها با عمر کمتر از یک سال نیز نابود شده اند.

بسیاری از زیرساخت های عمرانی فاقد پیوست های فنی و زیست محیطی هستند

علوی گفت: وضعیت کنونی زیرساخت های عمرانی در استان های سیل زده نشان می دهد که این پروژه ها فاقد پیوست های فنی و زیست محیطی بوده اند، از طرف دیگر زیرساخت های نابود شده استانی مانند لرستان نمونه ای از پروژه های اجرایی شده در کل کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فنی و کارشناسی زیرساخت های عمرانی باید فکری برای اصلاح این ساختار صورت گیرد، در غیر این صورت در حوادث آتی باید شاهد آسیب های جدی تر در این حوزه باشیم.

بسیاری از جاده ها، پل ها و خطوط راه آهن به اشتباه در کنار رودخانه ها احداث شده، این مسئله موجب شده که در زمان بروز سیل، این زیرساخت ها نابود شوند و مسیر برای کمک به سیل زدگان از بین رود

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: متأسفانه بسیاری از جاده ها، پل ها و خطوط راه آهن به اشتباه در کنار رودخانه ها احداث شده و شرایط و ضوابط درستی و فنی برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته نشده، این مسئله موجب شده که در زمان بروز سیل، این زیرساخت ها نابود شوند و مسیر برای کمک به سیل زدگان از بین رود.

احتمال بروز سیلاب در استان کردستان

وی با اشاره به احتمال بروز سیلاب در استان کردستان، افزود: البته حجم و میزان سیل در استان کردستان همانند لرستان و خوزستان نخواهد بود اما برای این میزان نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

برای مهار سیل مدیریت واحد نداریم/ هر نهاد ساز خود را می زند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: حوادث اخیر سیل در استان های کشور نشان داد که ما برای مهار سیل، مدیریت واحد نداریم و هر نهاد و سازمان برنامه های خود را اجرایی می کند، این در حالی است که تمام دستگاه های امدادی، نظامی و حمایتی باید توسط یک نهاد واحد مدیریت شوند تا تلاش ها و اقدامات به نتیجه مطلوب برسد.