۰ نفر

کاظمی بابا حیدر با اشاره به سیل‌های ویرانگر اخیر؛

بیش از ۳۵۰میلیارد تومان خسارت به شهرستان‌های اردل، فارسان و کوهرنگ وارد شده است

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۲
کد خبر: 344640
بیش از ۳۵۰میلیارد تومان خسارت به شهرستان‌های اردل، فارسان و کوهرنگ وارد شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: شهرستان های اردل،فارسان و کوهرنگ نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان متحمل شده اند و این خسارت ها هم مربوط به زیرساخت هایی از قبیل آب آشامیدنی، برق،پل وجاده ها وارد شده اند و یکسری از خسارت ها هم که شامل تخریب ساختمان ها،کشاورزی و پروش ماهیان مردم بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی کاظمی بابا حیدر به سیلاب اخیر در  شهرستان های اردل ، فارسان و گوهرنگ اشاره کرد و گفت: خدا را شکر که با توجه به همراهی و همکاری صحیح مردم نسبت به این سیلاب اخیرهیچ گونه تلفات جانی در چهار محال و بختیاری ناشی از این سیل نداشتیم.

کانون اصلی بارش ها در شهرستان کوهرنگ شکل گرفته است

وی افزود: میزان بارش هایی که در این روزهای اخیردر چهارمحال و بختیاری سبب ایجاد سیلاب شده است بیش از 400 میلی متر بوده است که کانون اصلی این بارش ها هم در شهرستان کوهرنگ شکل گرفته است.

نماینده مردم اردل،فارسان و کوهرنگ تصریح کرد: بیش از 30 روستا از شهرستان های اردل، فارسان و کوهرنگ در معرض سیلاب بوده اند و خسارت هایی را هم متحمل شده اند،ناگفته نماند که تعدادی از روستا های شهرستان کوهرنگ به دلیل شدت سیلاب خانه های آنها تخلیه شده اند و برخی از اهالی این روستا ها در سالن های ورزشی و مساجد اسکان داده شده اند.

استان چهارمحال و بختیاری متحمل 550 میلیارد خسارت ناشی از سیل شده است

کاظمی بابا حیدر به میزان خسارت مالی در این شهرستان ها اشاره و ا کانون اصلی این بارش ها هم در شهرستان کوهرنگ شکل گرفته است، اشاره و ظهار کرد: در استان چهار محال و بختیاری با توجه به برآوردهای مسئولان اجرایی بیش از 550 میلیارد به زیرساخت ها و منازل خسارت وارد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از این مقدارخسارت نزدیک به 350 میلیارد تومان آن را شهرستان های اردل،فارسان و کوهرنگ متحمل شده اند و این خسارت ها هم مربوط به زیرساخت هایی از قبیل آب آشامیدنی، برق،پل وجاده ها وارد شده اند و یکسری از خسارت ها  هم که شامل تخریب ساختمان ها،کشاورزی و پروش ماهیان مردم بوده است.

برخی از جاده های مناطق روستایی شهرستان های کوهرنگ و اردل تخریب شده اند

وی اظهار کرد: برخی از جاده های مناطق روستایی شهرستان های کوهرنگ و اردل تخریب شده اند و همین مسئله سبب عدم دسترسی با وسایل حمل و نقل جاده ای بین این روستاییان است.اما نیروهای امدادی با هلی کوپتردر حال کمک رسانی به اهالی این روستا هستند.

کاظمی باباحیدر در پایان بیان کرد: باید از همه نیروهای امدادی به سبب تلاش در تسهیل کردن و امدادرسانی به مردم شهرستان های مختلف حوزه ی انتخابیه ام تشکر و قدر دانی کرد.