۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ساعت زمین یادآور صرفه جویی مصرف انرژی/ خاموشی همزمان نمادهای جهانی

۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۵
کد خبر: 344174
 ساعت زمین یادآور صرفه جویی مصرف انرژی/ خاموشی همزمان نمادهای جهانی

مراسم ساعت زمین امسال نیز در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران،شیراز، اصفهان، مشهد،رشت و اهواز برگزار خواهد شد.

اقتصادآنلاین_لیلا میبان؛ "ساعت زمین" که یک اقدام نمادین جهانی جهت یادآوری صرفه جویی در مصرف انرژی است، طی ساعت 20:30 الی 21:30 به وقت محلی در آخرین شنبه ماه مارس در سراسر جهان برگزار خواهد شد.

این طرح در ایران نیز همانند سال های قبل با مشارکت شهرهای تهران،اصفهان،تبریز، مشهد، اهواز، ارومیه، پلدختر، رشت و میبد برگزار خواهد شد.

اگرچه به گفته برخی، سیلاب ها و بارندگی های اخیر ایران این رخداد را به حاشیه برده است . سپهر سلیمی عضو سمن های اصفهان که بخشی ازمراسم اجرایی این رخداد در اصفهان برعهده اوست به اقتصادآنلاین می گوید مساله سیل تاحدودی کنش های اجتماعی در کشور را تحت تاثیرقرار داده است و رسانه های محدودی به پوشش این رخداد جهانی پرداخته اند.

او با اشاره به اهمیت این واقعه در سطح جهان گفت: تا سال گذشته 108 کشور جهان در مراسم جهانی ساعت زمین شرکت کردند و ابعاد بسیار وسیعی به خود گرفته است.

مراسم ساعت زمین طبق اعلام روابط عمومی شهرداری اصفهان به اقتصادآنلاین امسال به دلیل پرآب بودن زاینده رود و استقبال از مناطق دیدنی حاشیه آن در پل خواجو برگزار خواهد شد. چهل ستون اصفهان نیز که سال گذشته میزبان ساعت زمین در این شهر بوده، به مشارکت خود ادامه خواهد داد.

ساعت زمین در تهران نیز با خاموشی برج میلاد اجرا می شود. همچنین علاوه بر برج میلاد، المان های میدان حر و میدان حسن آباد نیز در حمایت از این طرح خاموش خواهند شد.

ساعت زمین یک اقدام مشترک جهانی در راستای یادآوری کاهش مصرف انرژی وسوخت های فسیلی است که بر گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی اثر گذارند. این طرح نخستین بار در سال 2007 توسط یک روزنامه استرالیایی مطرح و با اقبال 2.2 میلیونی روبرو و منجر به خاموشی چراغ های غیرضروری در سطح سیدنی شد. پس از آن این رویداد جهانی توسط صندوق توسعه طبیعت جهانی همه ساله برگزار و هرسال با پیوستن شمار بیشتری از اماکن و نمادهای جهانی ابعاد گسترده تری به خود می گیرد.