۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

درخواست مجدد ترامپ برای افزایش تولید اوپک/ قیمت نفت بسیار بالاست

۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۳۹
کد خبر: 343983
درخواست مجدد ترامپ برای افزایش تولید اوپک/ قیمت نفت بسیار بالاست

رییس جمهور آمریکا برای چندمین بار از اعضای اوپک و متحدانش خواست تا سیاست کاهش تولید نفت را رها کرده و قیمت ها را پایین بیاورند.

اقتصادآنلاین_عبدالله محمدی؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، برای دومین بار با انتقاد دوباره  از اوپک خواست تا سیاست فعلی خود در زمینه کاهش تولید را کنار گذاشته و تولیدات نفت را افزایش دهد، چرا که قیمت آن بسیار بالاست. (پیش از این نیز حدود دوماه پیش ترامپ در توییتی از اوپکی ها خواست تا آسوده باشند و قیمت ها را کاهش دهند)

این در حالی است که از سال گذشته تاکنون فشارهای ترامپ به اوپک و مخصوصا عربستان تاثیری در تصمیمات این گروه نداشته و آن ها به نوعی درخواستهای رییس جمهور آمریکا را نادیده گرفته اند. چرا که عده ای از کارشناسان بر این باورند توانایی مداخلات ترامپ در بازار جهانی نفت به نسبت گذشته کاهش یافته است و گفته های وی بیشتر جنبه خواهشی و تقاضا را به دنبال دارد.

لازم به ذکر قیمت نفت در امروز پنج شنبه ۵۸.۵۰ دلار در هر بشکه در بازار آمریکا معامله شد که این امر واکنش‌های متفاوتی را به‌دنبال داشت.

در عین حال شاخص تولید ناخالص ایالات متحده در غرب تگزاس ، پس از آنکه کشورهای عضو اوپک و‌ متحدان در ابتدای سال جاری میلادی تصمیم جدیدی مبنی بر کاهش تولید اتخاذ کردند، با افزایش ۲۹ درصدی روبرو شد و از سوی دیگر میانگین قیمت بنزین آمریکا نیز در چهار ماهه اخیر افزایش یافت.

همچنین در اوایل ماه جاری، عربستان سعودی، از اعضای اوپک و متحدانش  خواست تا بار دیگر  نسبت به کاهش تولیداقدام کنند. در عین حال آن‌ها تصمیمات جدید مبنی بر ادامه این روند را  به برگزاری جلسات بعدی اوپک موکول کردند.