۰ نفر

عضو کمیسیون بودجه مجلس؛

حذف کارت سوخت عامل افزایش مصرف سوخت

۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۰۶
کد خبر: 342760
حذف کارت سوخت عامل افزایش مصرف سوخت

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت کارت سوخت نزدیک به یک میلیون خودروی بلاتکلیف، بدون سند و سرقتی کشف شده است، گفت: مجلس باید دولت را مکلف به احیاء کارت سوخت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با ضروری دانستن احیاء کارت سوخت، گفت: صریح می‌گویم؛ کارت سوخت تعمدا حذف شد این درحالی است که حذف‌کنندگان می‌دانستند کارت سوخت مصرف را بهینه کرده و مانع از قاچاق می‌شود، مجلس نیز همان زمان با این اقدام مخالفت کرد چراکه کارت سوخت مزایای بسیار برای کشور دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مدت زمان استفاده از کارت سوخت، نزدیک به یک میلیون خودروی بلاتکلیف، بدون سند، موتور تعویض شده و سرقتی کشف شد، افزود: کارت سوخت می‌تواند سوخت را کنترل و تحت‌نظارت داشته باشد، مصرف را بهینه کند و اطلاعات به روز ارائه دهد.

حذف کارت سوخت عامل افزایش 30 تا 40درصد مصرف سوخت شد

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه اکنون یک مسئول پیدا شود و بگوید به چه دلیل کارت سوخت را حذف کرده و آثار زیان‌بار این کار را بپذیرد، ادامه داد: این کار عامل افزایش 30 تا 40درصد مصرف سوخت شد، حذف کارت سوخت به‌معنای سوزاندن بانک اطلاعاتی است و زمانی که ابزارهای اطلاعاتی وجود نداشته باشند هر نوع تخلف و قاچاقی امکان‌پذیر می‌شود.

مجلس باید دولت را مکلف به احیاء کارت سوخت کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر فردی تصمیم به حذف کارت سوخت را گرفته باید پاسخگوی ملت باشد، اضافه کرد: مجلس باید با توجه به نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت احیاء کارت سوخت، دولت را مکلف به احیاء این کارت کند.