۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نمره منفی وفای به عهد در هلدینگ خلیج فارس/بورس تهران چشم انتظار ماند

۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۵۷
کد خبر: 342717
نمره منفی وفای به عهد در هلدینگ خلیج فارس/بورس تهران چشم انتظار ماند

در حالی آخرین روز کاری سال 97 را پشت سر می‌گذاریم که چشم اهالی بازار اوراق بهادار به ورود زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس به تابلوی معاملات بورس تهران سفید شد.

اقتصادآنلاین - محمدرضا پوراصغری؛ در تابستان سال جاری بود که ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، از ورود پتروشیمی نوری به بورس تا پایان شهریورماه سال 97 و پتروشیمی بوعلی و بندر امام تا پایان سال خبر داد. با اجرایی نشدن این عرضه در تاریخ مذکور، ربیعی در نشست خبری هلدینگ خلیج فارس در شهریورماه از عرضه سهام نوری تا پایان مهرماه گفت که البته متاسفانه به این قول نیز عمل نشد. موضوع به این جا ختم نشد و جعفر ربیعی مدیرعامل بازنشسته هلدینگ خلیج فارس در نشست خبری اخیر خود خبر از بورسی شدن سه شرکت مذکور در سال آینده داد.

این در حالی بود که  پس از پیگیری های فراوان از مدیریت پذیرش بورس تهران، بازهم خبر آمد که به دلیل آماده نشدن مدارک و مستندات از صورت های مالی این شرکت از سوی هلدینگ خلیج فارس، امکان عرضه اولیه وجود ندارد.

پیش از این نیز اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار به اقتصادآنلاین خبر داده بود که اصلی ترین دلیل تاخیر در عرضه اولیه پتروشیمی نوری، عدم ارائه صورت های مالی حسابرسی شده این شرکت توسط هلدینگ خلیج فارس است. وی همچنین بیان داشته بود در بورس تهران تمام مراحل پذیرش پتروشیمی نوری انجام شده و ما منتظر اصلاح صورت‌های مالی شرکت پتروشیمی نوری از سوی هلدینگ خلیج فارس هستیم. در این گزارش درگاهی با اشاره به عدم وصول اطلاعات صورت های مالی حسابرسی شده شش ماهه منتهی به 31 شهریور سال 97 از سوی هلدینگ خلیج فارس گفت: تا کنون تمام موارد موجود برای عرضه پتروشیمی نوری در بورس به صورت کامل انجام شده است اما هلدینگ خلیج فارس همچنان در ارسال گزارش حسابرس به خصوص برای بند مورد مناقشه با تاپیکو اقدامی انجام نداده است.

حال که با پایان یافتن سال 97 چشم سهامداران و معامله گران بورس اوراق بهادار به ورد سه شرکت مذکور سفید شد به نظر می رسد باید به عدم وفای به عهد از سوی مدیران هلدینگ، موضوع فراموشی را هم بی افزاییم. چراکه اخیرا جعفر ربیعی مدیرعامل بازنشسته این شرکت در نشست خبری به موضوع عرضه اولیه سه شرکت مذکور در بورس تهران طی سال آینده خبر داد بی آنکه به وعده های خود رد سال جاری اشاره ای کند. بیم آن می رود که این وعده ها نیز شبیه به وعده بهره برداری از پتروشیمی کود اوره لردگان و پتروشیمی دهدشت به تاریخ بپیوندد.