۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جنگ روانی تحریم سخت‌تر از جنگ اقتصادی است /دشمنان می‌دانند نیازی به واردات بنزین نداریم

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۸
کد خبر: 342290
جنگ روانی تحریم سخت‌تر از جنگ اقتصادی است /دشمنان می‌دانند نیازی به واردات بنزین نداریم

تحریم قبل از اینکه جنگ اقتصادی باشد جنگ روانی ایجاد کرده است و کار آمریکا جنایت علیه بشریت است. اگر فکر می‌کنند ملت ایران در برابر خواسته‌ها ناحق آن ها سر فرود می آورند، امکان پذیر نیست.

اقتصادآنلاین- مریم علیزاده؛ رئیس جمهور در جریان سفر به عسلویه، امروز ظهر چهار فاز ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی را افتتاح کرد. وی در حاشیه این مراسم گفت: این ملت تاریخ ساز در همه مقاطع تاریخی، به ویژه در سال 97، ایستادگی خود را به خوبی نشان داده است. در دولت یازده و دوازده، 5 نوبت به منطقه پارس جنوبی سفر کردم و افتتاح  طرح های بزرگی را داشتیم که مورد افتخار همه و نشان از انجام مسیر پیشرفت بوده است. 

روحانی با قدردانی از کارگران، مهندسین و مدیرانی که در تاسیس پالایشگاه پارس جنوبی نقش آفرینی کردند گفت: از همه کسانی که در ایجاد این ثروت بزرگ ملی تلاش کردند از شرکت نفت، گاز، وزارت نفت، قرارگاه سازندگی قدردانی می کنم.

 موفقیت افزون بر سرمایه و فناوری، به اعتماد نیاز دارد، اعتماد سرمایه‌ای است که سبب شده امروز مهندسان، کارگران و مدیران ما در طراحی، اجرا، در خشکی و دریا، در پالایشگاه و سکو فعالیت کنند و ما با اتکا به همین روند روی پای خود ایستاده‌ایم و این حاصل همین سرمایه اعتماد است.تلاش همه در پییشگاه خداوند به عنوان یک خدمت بزرگ به کشور محسوب خواهد شد. 

او با اشاره به افتتاح چندین طرح بزرگ در هفته های پایانی سال گفت: پیوند محکمی با ملت عراق شاهد بودیم که باعث خرسندی همگان است. افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس به لحاظ کیفیت تولید مایه افتخار است. در ابتدای دولت یازدهم تا امروز تولید بنزین دوبرابر شده است که نشان تحرک، فعالیت و ایثار همه ملت ایران، به ویژه فعالان صنعت نفت است. 

رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی در تولید بنزین گفت: تولید بنزین از ابتدای تاریخ تا 5 سال گذشته 52 میلیون لیتر بوده است که امروز به رقم 101 میلیون لیتر رسیده است و حداقل دوبرابر شده است و این افتخار ایران است. 

روحانی با اشاره به مسئولیت دولت در این زمینه گفت: دولت خادم ملت است و تمامی مسئولین رده بالای کشور از طرف مردم این مسئولیت را بر دوش دارند و اگر افتخاری است مربوط به ملت ایران است. 

در پارس جنوبی از 10 فاز به 25 فاز پالایشگاهی و دریایی رسیدیم که کار بزرگی است. 

در ابتدای دولت تدبیر و امید 10 فاز پالایشگاهی وجود داشت و در این مدت 5 ساله، 15فاز دیگر افتتاح شده است. با افتتاح فازهای امروز، ظرفیت تولید گاز 100 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است که نشان از قدرت ملی، فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، فنی و انرژی ملت است.

او با اشاره به رتبه ایران در زمینه گاز گفت: در زمینه منابع گازی در سطح جهان در جایگاه  اول و از لحاظ تولید در رتبه های بعدی قرار داریم که نشان قدرت ایران است. ایران با توجه به افزایش تولید نفت وگاز در ایران به یک قدرت نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فنی تبدیل و تاثیرگذارتر خواهد بود. 

روحانی با توجه به خودکفایی ایران در زمینه نفت و گاز گفت: در گذشته هم به نفت و گاز نیازمند بودیم و هم در زمینه بنزنین نیازمند به واردات بودیم و در فصل زمستان در زمینه گاز نیاز به واردات داشتیم. 

دراین چند سال ایران در زمینه بنزین، گازوئیل و گاز ایران خودکفا شده است که استقلال بالاتر اقتصادی را به همراه دارد. 

او با اشاره به خروج بنزین از لیست تحریم های ایالات متحده گفت: در دور قبل تحریم واردات بنزین در صدر لیست تحریمی قرار داشت، اما در این دور از تحریم ها این بحث مطرح نیست، زیرا می دانند نیازی به واردات نداریم و حتی توان صادرات هم وجود دارد. 

وقتی روی پای خود ایستادیم، جایگاه، قدرت و تاثیرگذاری ما بالا می رودو سال 97، سال سختی برای ملت ایران بود. فشار تحریم و فشار اقتصادی که ناجوانمردانه بر ملت ما تحمیل می شود. 

او با اشاره به تلاش برای کاهش آلودگی در منطقه پارس جنوبی گفت: تحریم باعث شده است تا حرکت به سمت کاهش بار آلودگی در محیط زیست کند شود از این رو تحریم آمریکا، جنایتی علیه بشریت است. به‌زودی کمیته‎ای با حضور وزیران نفت، کشور، بهداشت، مسکن و شهرسازی و همچنین سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود تا برای محیط زیست این منطقه فکر اساسی کنند.   تحریم قبل از اینکه جنگ اقتصادی باشد، یک جنگ روانی است که بر امید مردم ایران اثرگذاشته است. آمریکا اگر فکر می کند ملت ایران دربرابر حرف ناحق و مسیر نادرست سرفرود می آورد در اشتباه است.