۰ نفر

دبیر کل اوپک در حاشیه اجلاس باکو؛

اجازه بی‌تعادلی در بازار نفت را نمی‌دهیم/ بازگشت ثبات به بازار نفت

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۴۱
کد خبر: 342273
اجازه بی‌تعادلی در بازار نفت را  نمی‌دهیم/ بازگشت ثبات به بازار نفت

دبیر کل اوپک با اشاره به بهبود انطباق اعضای اوپک و غیر اوپک در زمینه کاهش تولید گفت اجازه بازگشت بی تعادلی به بازار نفت را نمی دهیم.

اقتصادآنلاین - لیلا میبان؛ بارکیندو، دبیرکل اوپک در حاشیه نشست باکو اعلام کرد سرمایه گذاری در صنعت نفت نیازمند اطمینان از ثبات در این صنعت جهانی است که بعد از یک رکود در حال بازگشت است، اما سرعت این بازگشت، همچنان آهسته است. 

به گزارش رویترز، دبیرکل اوپک گفت: کشورهای پیشروی نفت با تلاش و همکاری به دستاوردهای  قابل توجهی در زمینه حفظ تعادل عرضه و تقاضا در بازار نفت دست یافته اند. او همچنین اعلام کرد از همکاری با ایالات متحده برای پیشبرد مسائل مربوط به صنعت نفت استقبال می کند. 

براساس برآوردها، صنعت نفت و گاز به بیش از 25 تریلیون دلار سرمایه گذاری در 25 سال آینده نیاز دارد تا رشد تقاضای مورد انتظار را جبران کند. بارکیندو با اشاره به چالش های این صنعت در چرخه کوتاه مدت گفت: در حال حاضر مساله سرمایه گذاری یکی از چالش های این صنعت است که از موضوعات اصلی سال های گذشته بوده است و اکنون بازده سرمایه گذاری بسیار کم است.

در پروژه های با چرخه بلندمدت که پایه اقتصادجهانی است تصویر آینده هنوز دلگرم کننده نیست. در نتیجه از ایالات متحده دعوت می کنیم تا به گفتگوهای جهانی انرژی ملحق شود و مسائل مربوط به این حوزه که بر روی صنعت  اثرگذاشته است را حل کنیم.

بارکیندو در ادامه با تاکید بر حضور اعضای اوپک و غیراوپک در مسیر حفظ تعادل بازار گفت: ما در خط مشی های تعیین شده باقی مانده ایم و  به بازار اجازه نمی دهیم که به عدم تعادل بازگردد. تمامی کشورهای شرکت کننده متعهد به حفظ تعادل عرضه و تقاضا با حفظ حرکت سهام در میانگین 5 ساله خواهند بود.

بارکیندو با اشاره به موافقت اعضای اوپک پلاس در کاهش تولید گفت انطباق اعضای اوپک و غیراوپک در زمینه کاهش عرضه بهبود یافته است و این امر به بازار کمک خواهد کرد و بهبود قابل توجهی در سطح انطباق اعضا در زمینه کاهش تولید وجود دارد. 

دبیرکل اوپک با اشاره به هدف اصلی این اتحادیه که حفظ تعادل عرضه و تقاضا در بازار است گفت: بازار با بازسازی احتمالی موجودی که هدف اصلی اوپک است، اطمینان حاصل خواهد کرد که تعادل بین عرضه و تقاضا حفظ خواهد شد.

نشست کمیته نظارتی اوپک و متحدانش 17 و 18 مارس (امروز و فردا)در باکو پایتخت آذربایجان جریان است.