۰ نفر

آیا خشکسالی تمام شده و وارد دوره ترسالی شده‌ایم؟

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۲۱
کد خبر: 341975
آیا خشکسالی تمام شده و وارد دوره ترسالی شده‌ایم؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در رابطه با احتمال پایان دوران خشک‌سالی کشور و ورود به دوران ترسالی گفت: افزایش بارندگی‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته دلیل محکمی برای اعلام ورود به دوران ترسالی نیست.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی ابراهیمی در رابطه با احتمال پایان دوران خشک‌سالی کشور و ورود به دوران ترسالی گفت: آنچه که از اقلیم بلندمدت ما برمی‌آید، ما در کشور موج‌هایی از خشکسالی و موج‌هایی از ترسالی را داشتیم. اما  براساس سوابق آب و هوایی کشور معمولا دروه‌های خشک سالی دراز مدت هستند و بعضاً دوره های چهل ساله نیز تجربه کردیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نحوه کشاورزی، حفاظت از آب و ایجاد قنات‌های طویل در قرن‌های گذشته حاکی از این است که ما مدت‌های بسیار زیادی درگیر کم‌آبی و خشک‌سالی بودیم، افزود: امسال فراتر از همه پیش‌ بینی های آب و هوایی بارندگی‌هایی بسیار مطلوبی هم از لحاظ پراکنش و هم از نظر میزان و حجم داشته‌ایم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی معتقد است: باید منتظر پایداری این وضعیت تا چند سال آینده باشیم سپس قضاوت از ورود کشور به ترسالی را مطرح کنیم و من فکر می‌کنم، نیاز به مستندات بیشتری و زمان زیادی است تا وضعیت مشخص شود.

بارندگی‌های امسال دلیل خوبی برای اعلام ورود به دوران ترسالی نیست

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی موسسه‌های رسمی بین المللی مدت زمان خشکسالی در ایران طولانی است افزود: افزایش بارندگی‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته دلیل محکمی برای اعلام ورود به دوران ترسالی نیست.

بارندگی‌های باعث سهل‌انگاری در مدیریت منابع آبی کشور نشود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس  با بیان که اینکه نباید بارندگی‌های نسبتا خوب سال 97 باعث سهل انگاری در مدیریت منابع آبی کشور شود اظهار کرد: متاسفانه مدیریت کشورمان انفعالی بوده و ممکن است به دلیل بارندگی‌های اخیر و ورود آب به استان سیستان و بلوچستان که تنها به دلیل عدم توانایی دولت افغانستان در مهار آب‌ بوده است، مدیریت منابع آب رها شود و مجددا در زمان بحران به فکر مدیریت منابع آب کشور بیفتیم. مدیریت منابع آب نیازمند مطالعه دراز مدت و طولانی است و نباید مقطعی رها شود.