۰ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تشدید تحریم فروش نفت ایران در راستای تقویت کمپین فشار اقتصادی است

۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 341735
تشدید تحریم فروش نفت ایران در راستای تقویت کمپین فشار اقتصادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اقدامات مسئولان کاخ سفید برای کاهش و به صفر رساندن فروش نفت کشورمان در راستای تقویت کمپین فشار علیه ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، شهروز برزگر کلشانی در خصوص اقدامات مسئولان کاخ سفید برای کاهش و به صفر رساندن فروش نفت کشورمان، گفت: آمریکایی ها طی چند وقت گذشته با اقدامات مختلفی تلاش کرده اند تا نظر کشورهای همپیمان خود را برای تقویت کمپین فشار علیه ایران جلب کنند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ترامپ و مقامات کاخ سفید اعتقاد دارند با جلوگیری از فروش نفت ایران در بازارهای جهانی و همچنین جلوگیری از ورود درآمدهای نفتی به داخل کشور می توانند فشار اقتصادی را بر دولت و مردم بیش از پیش کنند.

وی با اشاره به اینکه چند ماه پیش نیز رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا پس از تحریم بانک ها و شرکت های ایرانی رایزنی های جدی را با خریداران نفت کشورمان داشت، ادامه داد: باید یادآور شد که آمریکایی ها در اجرای نقشه هایشان موفق نبودند و بر این اساس مشاهده می شود که چندین کشور را برای خرید نفت ایران استثناء قرار دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع به وضوح می توان مشاهده کرد که آمریکایی ها در یافته اند که جلوگیری از فروش نفت ایران صرفا بی ثباتی در بازارهای جهانی را ایجاد می کند زیرا هیچ جایگزینی برای نفت کشورمان وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتاق جنگ اقتصادی آمریکایی درصدد اعمال فشار بیشتر بر ایران است اما روش انتخابیش صحیح نیست، خاطرنشان کرد: به عبارتی می توان اذعان کرد که ایالات متحده همه سیاست هایش را اجرایی کرده اما به نتیجه مطلوبی دست نیافته است لذا دیگر نمی تواند تحریم جدیدی را وضع کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس انرژی سی‌ای‌آرای در اظهاراتی گفت: "ما کاملاً قصد داریم تا صادرات نفت ایران را هر چه سریع‌تر به صفر برسانیم".

همچنین سه شخص مطلع به خبرگزاری رویترز خبر داده‌اند که وزیر امور خارجه آمریکا پیش از کنفرانس مطبوعاتی مذکور، با برخی از مدیران ارشد شرکت‌های نفتی دیدار می‌کند تا صادرات نفت خام آمریکا به آسیا را بیشتر کند و سیاست دولتش مبنی بر منزوی کردن ایران را پیش ببرد.