۰ نفر

در پی حمله سایبری به تاسسیات برق ونزوئلا؛

درخواست کمک مادورو از سازمان ملل متحد/ مقصر خاموشی‌های گسترده ونزوئلا کیست؟

۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸
کد خبر: 341490
درخواست کمک مادورو از سازمان ملل متحد/ مقصر خاموشی‌های گسترده ونزوئلا کیست؟

رئیس جمهور ونزوئلا در پی حمله سایبری به تاسیسات برق از کشورهای چین، روسیه، ایران و کوبا درخواست کمک کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در پی حمله سایبری  به تاسیسات برق ونزوئلا، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور از سازمان ملل متحد درخواست کمک کرد.  

مادورو از چین، روسیه، ایران و کوبا هم که در زمینه مقابله با حملات سایبری تجربه دارند، درخواست کرد در تحقیقات مربوط به حمله به تاسیسات برق به کاراکاس کمک کنند.

حمله سایبری در روزهای گذشته منجر به اختلال در شبکه توزیع و انتقال برق ونزوئلا شد. این اختلال باعث قطعی گسترده 22 استان این کشور شد. این حمله، فعالیت های فرودگاه بین المللی ونزوئلا را نیز متوقف کرد. 

در حالی که دولت ونزوئلا از حمله سایبری به زیرساخت های این کشور تحت رهبری امپریالیسم آمریکایی سخن می گوید، برخی معتقدند این اتفاق به دلیل کمبود فزاینده زیرساخت های برق و تأخیر در بازپرداخت بدهی ها اتفاق افتاده است. مقامات آمریکایی نیز دخالت ایالات متحده در این اتفاق را تکذیب کرده اند. 

به عقیده برخی کارشناسان کمبود زیرساخت های برق در این کشور هم می تواند یکی از دلایل قطعی برق باشد، اما با توجه به اینکه ونزوئلا یکی از بزرگترین مجموعه های برق آبی دنیا در حوزه تامین برق را برعهده دارد، احتمال حمله سایبری نیز قوی است. 

در هر صورت مادورو به دلیل آنکه کشورهایی چون روسیه، ایران، کوبا و چین در معرض حملات سایبری قرار گرفته و تجربه مقابله با این نوع حملات را دارند، برای برون رفت از این مشکل درخواست کمک کرده است.