۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رزنفت از پمپئو اخطار گرفت/ ونزوئلا در خاموشی

۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹
کد خبر: 341239
رزنفت از پمپئو اخطار گرفت/ ونزوئلا در خاموشی

با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا علیه ونزوئلا، شرکت رزنفت روسیه همچنان به خرید نفت خام از ونزوئلا در مقیاس بالا ادامه می‌دهد که این موضوع با واکنش اعتراضی وزیر امور خارجه آمریکا روبرو شده است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ یازدهم آبان‌ماه سال جاری، جان بولتون وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا به فرمان ترامپ، زنگ شروع دور جدید تحریم‌ها علیه ونزوئلا را به صدا در آورد. هدف اصلی این تحریم‌ها به زانو درآوردن دولت نیکلاس مادرو بود که البته آمریکا تا کنون از هیچ تلاشی برای محقق شدن این امر فروگذاری نکرده است. همچنین چندی پیش آمریکا تحریم های جدیدی علیه ونزوئلا وضع کرد که این تحریم‌ها صنایع نفت و گاز دولتی ونزوئلا (PDVSA) را مورد هدف قرار می دهد و بیش از 7 میلیارد از دارایی های این شرکت ها را مسدود می کند.

تحریم ها شامل دولت، تمام ادارات و آژانس های سیاسی، از جمله بانک مرکزی ونزوئلا و همچنین هر فردی که به نفع نیکلاس مادورو عمل کند می شود.

از این رو وزیر خزانه داری ایالات متحده، خاطر نشان کرد که هر گونه خرید نفت ونزوئلا می تواند منجر به مسدود شدن حساب های خریداران شود.

همچنین امروز نیز بلومبرگ خبر از افت شدید تولید نفت در ونزوئلا داد. آخرین اخبار حاکی از آن است که تولید نفت شرکت PDVSA در ونزوئلا بعلت قطع برق کاهش یافته است. در نتیجه خاموشی در سراسر کشور تقریبا برای چهار روز ادامه دارد. گفتنی است با قطعی برق تولید نفت ونزوئلا به طور موقت به ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

اما پس از وضع این تحریم‌ها چین و روسیه همچنان به خرید نفت از ونزوئلا ادامه می‌دهند. از این رو روز گذشته پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از حمایت‌های چین و روسیه از  دولت مادرو، اعلام کرد: روسیه با ادامه روند سرپیچی از تحریم‌های آمریکا، وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند. وی همچنین به شرکت رزنفت روسیه در خصوص تداوم خرید نفت از روسیه و تحریم‌های احتمالی علیه این شرکت هشدار داد.