۰ نفر

وزیر انرژی عربستان: سیاست‌های اوپک تغییری نخواهد کرد

۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۳۶
کد خبر: 340920
وزیر انرژی عربستان: سیاست‌های اوپک تغییری نخواهد کرد

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان امروز(یکشنبه) تاکید کرد: در نشست آینده سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، شاهد تغییری در سیاست های کشورهای عضو و غیر عضو این سازمان در خصوص میزان تولید نفت نخواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، الفالح در گفت و گو با خبرگزاری 'رویترز' با اشاره به این که انتظار می رود تقاضای جهانی برای نفت در سال 2019 روزانه حدود 15 میلیون بشکه افزایش یابد، افزود: اگر وضعیت نفت را تنها در ونزوئلا بررسی کنید، نگران می شوید و اگر وضعیت نفت در ایالات متحده مدنظر قرار دهید، خواهید گفت که دنیا سرشار از نفت است، اما باید کل بازار را در نظر داشت و من معتقدم تقاضا در سال 2019 افزایش خواهد یافت .
ونزوئلا در حال حاضر درگیر بحران سیاسی و اقتصادی است و پس از تحریم شدن صنعت نفت این کشور از سوی واشنگتن، صادرات نفت آن 40 درصد کاهش یافته و روزانه به 920 هزار بشکه رسیده است.
از سوی دیگر تولید نفت آمریکا افزایش یافته و در ماه فوریه (بهمن- اسفند) از مرز روزانه 12 میلیون بشکه گذشت.
الفالح اضافه کرد: پیش بینی می شود تولید نفت عربستان در آوریل (فروردین- اردیبهشت) نسبت به ماه فوریه (بهمن- اسفند) تغییر نکند و روزانه همان 9.8 میلیون بشکه بماند.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیر عضو مانند روسیه 17 و 18 آوریل (28 و 29 فروردین) در وین گردهم جمع می شوند. همچنین قرار است 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیر) هم نشستی داشته باشند.
الفالج افزود: انتظار نمی رود که 'اوپک' در نشست ماه آوریل سیاست های خود را در تولید نفت تغییر دهد و اگر تغییراتی لازم باشد در نشست ماه ژوئن بررسی خواهد شد.
14 عضو اوپک و اعضای غیر عضو این سازمان اواسط آبان ماه امسال در وین پایتخت اتریش، توافق کردند که اعضای این سازمان ٨٠٠ هزار بشکه و کشورهای غیر عضو ٤٠٠ هزار بشکه (در مجموع یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه) در روز میزان عرضه نفت خود به بازار را کاهش دهند. همچنین ایران با توجه به تحریم های غیر عادلانه آمریکا، مشمول معافیت از کاهش عرضه به بازار شد. 
توافق اعضای اوپک و غیر عضو این سازمان برای 6 ماه اعلام شده است.
منابع آگاه گفته اند که کشورهای عضو و غیر عضو اوپک ترجیح می دهند که این توافق ادامه یابد، اما بخش زیادی از این توافق تحت تاثیر حجم تحریم های آمریکا ضد ایران و ونزوئلا است.